Killerzteve - Arbete lönar sig (när inget annat funkar) När jag var yngre jobbade pappa hårtfrånvaron tyngde och den satte spårMen lärde mig att jobb var pengarsom försörjde oss där hemmaAll den tid han offrat lämnaren möjlighet för dom han älskarDet hjälpte mig att hitta drömmardrivkraft kom till för att jaga en inre önskanMTV visade brudar, bling och bilaroch fan vad jag älskar brudar, bling och bilarDock har jag länge vetat att jag ej blir rapartistmen att jag kommer lyckas har jag alltid visstAlldeles för många tittar lite snettoch tänker killen har det lätt när businessen går fettOkej, jag fick ingångsbiljett, menhar fixat resten självhar aldrig levt på någon silverskedsdiet...Varje gång jag löser ett problem dyker att annat uppStannar och försöker motiveras, livet det kan va´ tufftMen pappa fostrade denna pojken till en krigareVill man nå toppen där det skiner sen måste man va drivandetrotsa all den skit som hänt och lotsa livet vidareSånt är inte lika lätt när uppförsbacken är ett faktummånga stannar i en vägg där tunga tankar äter alltingVart nästan tagen själv innan jag fick ta mig självi kragen sen och dra mig hem till vardagen, depression jag hatar digTrodde att du var ett skämt tills att du fick tag om migoavsett vad som kommer skada mig skall jag ej tillbaks till digDet här är lyrik för dom som aldrig fatta´ nåntingden hära går ut till folk som kallat mig pappas pojkeIngenting kommer gratis i livet, arbete lönar sigoch jag kommer va´ i butiken tills arbetet dödar migSå du kan vara besviken när du får fatt i min lönechecksom klart kan bevisa att tusenlapparna skördas hem...utan hjälp av far kan en liten man va´ förmögen själv.