Stukad - Det svarta fåret
Mamma, förlåt för alla gånger jag åkte i häkte Förlåt för du såg mig i rätten, förstår hur det kändes Fy fan vad jag kände mig så låg och jag skämdes Och jag vet att jag alltid vatt det svarta fåret i släkten Förlåt för dom gånger när du inte sovit om nätter Du skulle upp och jobba tidigt men vi bråka istället Förlåt för den oro jag gav dig och tårar du fällde Men torkar dina kinder, du ska inte gråta nu längre Jag har sagt det många gånger utan att mena det Men den här gången ska jag verkligen ändra levnadssätt Det här håller inte, vill inte sluta som allt för många Jag ska aldrig jonka, jag ska ha min framtid ordnad Du kommer vara stolt över din son en vacker dag Allt jag vill är att du ska må bra och kunna slappna av Även om det tatt ett tag så är jag här för dig nu Och jag ska vara en bättre son, det svär jag på Gud
Nu skapar vi nya minnen och glömmer dom gamla Inga fler bråk längre, inga fler lögner till mamma Jag ångrar att jag har orsakat all oro och svek Skulle va världens fattigaste om jag förlorade er Jag ångrar att jag har orsakat all oro och svek Skulle va världens fattigaste om jag förlorade er
Pappa, jag har alltid uppskattat din goda gärning När du brukade skjutsa mig till min fotbollsträning Du var där för mig, när mångas var frånvarande Jag ska göra samma sak och inte bli en kåkfarare Nä, det är ju du som har lärt mig om arbetsmoral Nånstans blev det svårt att skilja på knarket och jag För åren gick och jag byte ut bollen mot jollen Holken mot kokset, tappade kontrollen och kollen Jag kunde tagit mitt liv med benso, opiater och sprit Helt livlös låg jag i soffan men pappa du va där i tid Så jag har mitt liv att tacka dig för, två gånger om Jag är ledsen att jag inte visat det genom åren som gått Du har aldrig lagt en hand på mig fast jag förtjänat det Din godhet kommer jag ta efter, det kan du räkna med Jag har gjort många misstag men jag ber om förlåt Har aldrig vatt bra på ursäkter så jag skrev denna låt
Nu skapar vi nya minnen och glömmer dom gamla Inga fler bråk längre, inga fler lögner till mamma Jag ångrar att jag har orsakat all oro och svek Skulle va världens fattigaste om jag förlorade er Jag ångrar att jag har orsakat all oro och svek Skulle va världens fattigaste om jag förlorade er
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|