Stukad - Misär
Det senaste året har jag levt tätt in på misären Har inte sett så mycket glädje, drogerna har lett mig in på vägen Identifierar mig med självmordsbenägna människosjälar som tar till knark och alkohol för att dämpa sin smärta För mycket känslor att bära, men inte en endaste ägodel Försöker bryta sitt beroende i hopp om att få lägenhet Ja, allt för många här är panka och saknar bostad Låt mig ge er en inblick i glamourens raka motsats Bland alkoholister, jonkare, rånare, haschflummare, schizofrena, mördare, pixhuven och tjackpundare En son behöver sin mor, när soc vill ta hårdare tag som gör att en mor förlorar vårdnaden av sitt barn Du kan se saknaden i hennes tårfyllda ögon Valde vinet framför honom men hon rår inte för det Hon är sjuk, hon fick ärva det för det går i släkten och självkänslan sjunker varje gång hon får på käften Man kan inte annat än respektera kämpaglöden Det kvittar om du misslyckas så länge du försöker Jag kommer för alltid skriva om vad jag ser och känner Så med orden jag förmedlar tar jag dig med i svängen Jag har stirrat döden i vitögat men jag valde livet Varje dag är en gåva och inget man ska ta för givet
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|