"För det som får dig att skratta kan få dig att gråta Det som får dig att fatta kan bli till en gåta Det som får dig att stanna, kan få dig att åka Det som gör dig förbannad, kan få dig förlåta Det som får dig att vänta kan få dig att starta Det som får dig att älska kan få dig hata Livet, bruden, din bästa vän Kan vara vad som helst, hela din existens" Orkar inte sitta ner och bara gråta över spillda kaffet Därför står jag mitt i natten, flowar mina rim till takten Ensamvarg sen jag rymde från dagis! Ännu mer sen jag insåg att inget är gratis! Livet är galet, har fått ta det som det kommit Pendlat mellan känslostorm och vara så förståndig Och nu skiter jag i att ens va bäst i staden Då Mr.Sämst- i-landet rockar festivaler Tjugofyra år i liv, hip-hop är femton av det Både skiter i och gör nåt ordentligt av det! Privat har man drunknat i känslohavet Och staten har knullat upp sensmoralen... Handlar inte om att välja mellan skratta och gråta Jag tar med alltihop då jag rappar på låtar Är så jävla tungt! Finfin text överlag.