Qruu - Livet är galet
Livet är galet - och detta är den roligare sidan av saken.
Livet är galet och det har sina sidor Än vandrar man hitåt, än stapplar man ditåt Kanske trampar på minor Alla faller i sinom tid till ett med allt men innan kan man faktiskt också bli nåt! Vi som aldrig sett höga siffror på nån lönelapp Vi som antas röka braj och pissar på vår överklass Känner väl livet som galet som vanligt Låt det vara så enkelt, vill du ha ett exempel Okej, som här om veckan då jag mötte en tjej Som lite stötte på mig och följde sen med mig hem Men det kröp fram det ena, det kröp fram det andra Då vi kröp till sängs och vi fann varandra Släktskap, sjukdomar, klart att det känns Men på det stora hela först och främst en bra jävla kväll Våra huvud fylldes nog med tankar till max Sade livet är galet och bara kysste varandra godnatt inget att dölja, de finns ingenting hemligt Alltid galet och ibland så får man man gilla det crazy Så lyssna nu baby du ska ha det så bra Vi kan njuta av att allting är paradoxalt
För det som får dig att skratta kan få dig att gråta Det som får dig att fatta kan bli till en gåta Det som får dig att stanna, kan få dig att åka Det som gör dig förbannad, kan få dig förlåta Det som får dig att vänta kan få dig att starta Det som får dig att älska kan få dig hata Livet, bruden, din bästa vän Kan vara vad som helst, hela din existens
Livet är gaaaaaaaalet Livet är gaaaaaaaalet Livet är gaaaaaaaalet Helt fucking crazy, därför skriver jag rader
Vet inte vad som krävs av dig för att förstå dessa ord Kanske 18 år med ensamstående mor Kanske nåt intresse, någon passion, Att du känner någon som drog eller någon som tog ifrån dig din älskade i slutet av dan Kanske trubbel och knas i ett utanförskap Orkar inte sitta ner och bara gråta över spillda kaffet Därför står jag mitt i natten, flowar mina rim till takten Ensamvarg sen jag rymde från dagis! Ännu mer sen jag insåg att inget är gratis! Livet är galet, har fått ta det som det kommit Pendlat mellan känslostorm och vara så förståndig Och nu skiter jag i att ens va bäst i staden Då Mr.Sämst- i-landet rockar festivaler Tjugofyra år i liv, hip-hop är femton av det Både skiter i och gör nåt ordentligt av det! Privat har man drunknat i känslohavet Och staten har knullat upp sensmoralen... Handlar inte om att välja mellan skratta och gråta Jag tar med alltihop då jag rappar på låtar
För det som får dig att skratta kan få dig att gråta Det som får dig att fatta kan bli till en gåta Det som får dig att stanna, kan få dig att åka Det som gör dig förbannad, kan få dig förlåta Det som får dig att vänta kan få dig att starta Det som får dig att älska kan få dig att hata Livet, bruden, din bästa vän Kan vara vad som helst, hela din existens...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|