Mr H - fånga dagen (3 verser)
Vers 1: Lev ditt liv till det fullaste om än det är ett liv som en pundare ta tag i skit som att fixa de lungnare ett försök mot nåt sundare tänk på tiden du hungrade ett liv där man blundade för all skit som förslungades
jag kan känna igen mig, klart jag vet hur det är folk tittar snett, som att dom ser igenom ens själ
gjorde sjuka saker, men e inte stolt över nåt men gjort e gjort, de e klart jag lärt mig av sånt
de kommer alltid skit, försök se det från min ljusa sida le så ofta du kan, enda som fått mig att sluta lida
tror de flesta har känt det som jag beskriver pundare eller inte, alla har väl sånna sider
så nästa gång du ser dig, kolla ner på nån annan tänk på alla dom.. som.. slet så förbannat så låt oss se på varandra, med mer sympati för en annan för kan du göra de så är de väl fan klart att han kan
vers 2: Försök att gå emot strömmen stå stadigt som lönnen se ditt mål, som är drömmen dit du fantiserat så mycket de är overkligt som ett animerat stycke
men faktiskt sant, jag lovar folk har gjort det förut och de är ingen trisslott som man skrapar med tur
nej de krävs kämparglöd, borde höra det oftare själv bara kämpa för dig, de kommer aldrig droppa in hjälp
du klarar av de men många dagar tar de, jo du kan misstycka... men när de kommer så är det visst lycka, för att du inte längre är den som misslyckas
så ta tid tid för dig själv och enbart dina egna familjen och vänner är dom som håller upp de hela
min sista rader blir... ett stort jävla tack till familjen och vänner, känns som jag vunnit nåt faktiskt
för att jag har er så nära hade jag aldrig gissat att ni står bakom mig, fram tills jag faller i kistan
men ni ska veta att, jag uppskattar allt är dålig på att visa det, brukar ju uppfattas kall
men jag tror nog ändå, att ni... vet hur jag är hoppas ni tänker och vet att jag bara menar er väl
Vers 3: De är bäst jag tar det tillbaka till dom dagar jag saknat till tider då... man jämt, var glad att man vaknat
vi härjade hårt, ett, gäng, grabbar av stål och de spelade ingen roll om snubbar sa vi var små
tog inte länge före staden blev för liten ingen paus ifrån spriten, mestadels kaos av paniken
men dessa dagar har väl kanske nött mig lite gjort mig trött och sliten för allt blev rött av skiten
men i dagsläget har jag mest tid för att skriva hoppas jag fortsätter och kanske släpper en skiva
blickar åtminstone framåt nu och de borde du med för de är din framtid man, det borde du se
ingen som styr ditt liv, utom personen i spegeln hoppas dessa ord, slår ner dig... till jorden med tegel
för de är svårt att vakna upp när man sovit så länge och drogat med gänget sen barnsdom har man bråkat med bängen
skriver helhjärtat, jo de är sanning på beats och har jag hoppat hinder så då kan även ni
ja, de jag vill säga är, försök att fånga dagen ta den inte förgiven, som alldeles för många tar den
Bara tanken av mitt ordval och du åker in för kränkande.
|