minnen av augustihimlen
allt jag någonsin gör för någon gör jag för dig och jag hoppas att den tanken räcker livet och all dess vuxenhet kommer ifatt oss samt alla jävla frågor som skiten väcker
utanför blir mörkret tyngre för varje dag längre mer ihåligt och det är som att den mänskliga glädjeklockan bara dör men jag själv bara längtar efter kyla och snö
vi framställer oss själva bättre i kallare omgvningar har vi ju listat ut eller hur?
*
sanningshalten steg över alkoholhalten eller så svävade de bara in i varandra men jag kommer sakna min vän och jag hoppas att den tanken räcker för dig för jennie och föralltid eller aldrig
*
hustaken har blivit blixtfångare i ett evigt solsken och jag letar febrilt efter stegen upp där jag äntligen kan känna att jag lever
och sommaren har hemligheten jag vet det men någonstans väntar jag bara på att klockan ska stanna om två månader är kylan ikapp igen som om vi nånsin viljat veta något annat?
*
neil young har säkert sagt det dylan har säkert också snackat till och med jocke berg har säkert också han berättat en jävla massa men det jag säger idag säger aldrig någon annan
vi är samma men aldrig varandra
*
för jennie och kalle och för alla oss forever ago
Som sötast när jag ser dina brister.
|