App & NuMessiah - En trappa ner
1. Jag vet med mig själv att det inte är hälsosamt men jag är periodvis melankolisk så jag sväljer allt efter en hungersnöd så struntar man i fel på maten bägaren har runnit över, men ge mig mer i glaset ner i magen, vårt psykosociala segervapen lekredskapet som man införskaffar från systembolaget tjatar om leverskador, sluta att överdriva svart i blicken genom en gulnande ögonvita ser jag rött, bemöter trött eran oro vägrar vika ner mig, jag är ingen jävla solstol min egen motpol, självdestruktiv och narcissistisk full av hatkärlek, min bipolära samhällskildring skyll på arvsanlaget, mina tankebanor går i sicksackmönster som virar in sig i varandra tills dom brister sönder en komplicerad plats, inte organiserad alls min hjärna är ett enda jävla sofistikerat kaos
2. Morsan berättade tidigt att lycka inte kan köpas men polare lärde mig att alla sinnen kan dövas Så en blåögd pojke rökte sig hög på weedet och blev en svartsynt man med rödsprängda ögonvitor Onormalt intelligent men är utstängd från samhället och 'Social Inkompetens' är den ursäkt dom använder Om man inte ler och låtsas vara som ler och långhalm med systemet plockas man ner och krossas På fritt fall genom onda cirklar som en cirkusakt Vet inte längre om jag brukar eller missbrukar och jag orkar inte ta reda på det, har redan ågren så jag intalar mig att svaret finns i lite mera droger Sköljer ner dagens opiatranson med en cocillanados och dansar in i dimman till min socialfallsblues Psykologer berättade om depression och borderline men jag lärde mig hårda vägen om överdos och återfall
3. Oföränderlig, en obotlig analytiker som jagar sanning fastän alla andra flyr från den jag är fördömd, söker den fast den svider och sargar trots en saltbinge i såret, jag har bra läkekött nu är det inte så att vara ensam är min lott men jag ifrågasätter alltid alla tecknena jag fått för nojjig för att satsa helt på känslorna för folk vad var det nu dom sa om den som väntar på nåt gott? den beskaste av smaker går att skölja ner och den största av klumpar i halsen kommer följa med fast man vet med sig att man borde nog ta mindre klunkar för att slippa undra vad som döljer sig i minnesluckan dämpar ångest, har ett helt apotek i blodet det trappas upp, tar dig närmare en trappa ner med raska steg, delen som bryr sig har blitt satt ur spel så varför skulle man försöka leva rätt när allt känns fel?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|