Neobica - Drömmen om att inte va mänsklig
Det finns inget hopp för en sån som mig Ödets väg från födseln tills jag omkommer Har inget behov av överflöd, inget behov av status Så i denna värld slänger jag sten på sten i ett glashus Allt ska vara mer och mer hela tiden Och allt jag vill är att leva lite Jag passar inte in i skocken, gemenskapen är ett dockhus Min sinnestämning hade varit högre om jag inte varit ett flockdjur
Jag är av kött och blod som vem som helst Så varför ska jag då försöka ändra mig Kylan ligger på så här en vinterdag Och jag försöker desperat att leva upp till ideal Ett korståg utan mål, ett själsligt slag utan segrare Jag svänger fram och tillbaka som sjösjuka seglare Med tankarna i molnen, fötterna vill kunna flyga Men är som fastspikade på den dunkla ytan Spruckna drömmar, eller kanske spruckna illusioner Upptäcks lätt när tungan vill men hjärnan inte finner orden Och kärleken den brister lätt i planeringsstadiet Hjärnans uppgift blir då att hantera vakuumet
Min önskan är ganska simpelt formulerad Men tog ganska lång tid att konstruera Jag vill bara slippa ha behov gällande sex Men lusten är så stark att den bara hämmar allt vett Så du ser min fiende är de primitiva instinkter För att behålla oviljan att föröka sig är inte lätt Lösningen har blivit passivitet och undvikande Alla situationer där mina känslor blir uppviglande Och tvingar mig att handla så som jag inte borde För försök till närmanden bara sårar mig
Jag äger blott mig själv Men är slav åt mina gener Jag hoppas än Att de mina känslors frihet ger mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|