Stukad - Spring (Ghostface Killah cover) Det är en mulen höstsöndag, bara tar det lugntmed två kompisar och lite behagligt skunkPlötslig dyker tre medelålders mänupp från tre olika håll när vi var redo för en slängBilden matchar inte min, nåting känns felJag känner det i luften... så konstigt dem lerDem sneglar på oss med en skum blickÄr det en tillfällighet att dem dyker uppprecis när vi har tänt vår skunkspliff?Där kom det jag hade väntat på;en av dem flashar sin brickaVägrar att skickas, till häkte för jag har enfemtiograms platta stashat i fickanoch den får inte dem jävlarna hitta,så jag springer direkt när jag får läge att stickaJag ser en lucka emellan dem, hoppar ner från bänkenLägger benen på ryggen och springer snabbt ivägmed civilarna bakom mig som ligger hack i hälHör han som jagar mig skrika "stanna din råtta!"Allt det här bara för att vi blandade holkarJag har tanken i bakhuvet nu när jag kutaratt om jag blir tagen tillslut blir jag kuradav ett flertal maktmissbrukande snutarDem är säkert mutade busar, sura och sjukaoch lika kriminella som mig, men här rusar jag stukadEn Mersa tvärnitar, skriker genom rutan och tutar"Nu måste jag göra mig av med mina 50 gubbar i fickan"tänker jag samtidgt som jag hoppas att han ska snubbla o trillaSlänger plattan i en buske när jag sprungit runt hörnanCivilarna bakom mig börjar kännas som hungriga björnarMen jag har en fördel, jag kan området bättre än demSå helt plötsligt ställer jag om, jag vänder mig omÄndrar riktning, kollar bak och gör en spurtKlättrar över ett staket och springer in i en höghusportKutar genom trappan, sen springer jag längst neri källaren och gömmer mig där tills allting läggs nerDå går jag tillbaka ut och hämtar min plattaDet är det ända som fattas, så jag kan lugna nermig efter att jag slutat flämta och harklaNu står jag här nere med bara en undranhoppas mina polare också klara sig undan!Jag hade iaf. tur som inte blev inlåst bakom lås och bom,med endast ångesten och mina tankar,i väntan på att jag ska få min dom i ett av kåkens rum
Bilden matchar inte min