Qruu - 87/100
Minns hur jag förut bara skrev mig till trans Nu ska jag plocka upp tråden, var blev jag nånstans...
Det har hänt ganska mycket... för personligt Att jag lyckas förklara det abstrakt är föga troligt Så jag lämnar det där... Men kan väl säga att jag känner så här...
Grå som november, super hårt som studenter Neonljuset blänker Jag slår ljusröret i skärvor – och får dem i fejset. Stöter ständigt på någon gråtande ängel Många lovande människor som fått gåvan och tecknet Men går där i träsket. Stålet, cementen, de få elementen En bestående hårdhet, kallt jävla månsken Syster så söndrig, din broder är nere Man vet att det är fel, men blir förlorad i spelet November och mörker Regnet på fönstret Så stänger man dörren - Aldrig lämna den öppen! ... hämmande mönster Längtan och drömmen lämnas åt lögner Jag väntar och glömmer December och kölden, med skälvande fötter Går vi sönder till följder av den falskaste sömnen För det är lite så att för mycket är ett minne blott Skulle bara säga: just nu är mitt sinne grått.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|