tänk om du var jag - Ranch
det var en sen måndagkväll och jag vandra nerför gatan mötte en gammal vän, så vi stannade och prata en stund han frågade om saker går runt, jag svarade: jo tack som frågar man, jag tar det ba lugnt det har vart studentflak, köpenhamn, berlin och segling sen ett tag på fiskebåten med kneg och slit fick gott om tid att begrunda livets mening min roll i det hela, vad jag vill göra med mitt liv
har alltid sett charmen i att leva som glidare.. men nu känner jag att jag kunde vart mer driven med mitt skrivande han sa det låter bra mannen, du måste våga ta chansen och inte bara se på när drömmen går i kras tack sa jag, det känns som jag e självupptagen man du hade också skrivarplaner nu när jag tänker bakåt? visst e det så, men jag gör mycket mer än så låt mig berätta för dig kompis varför jag ler för två han såg ut som om han vetat att jag skulle undra om detta och ansiktet lös när han börja berätta jag skriver böcker, klättrar berg, målar tavlor, räddar världen sätter färg på min tillvaro genom att ständigt känna kärlek
shit, det verkar verkligen som att du lever ditt liv bro så ere helt klar, för en dag ere finito och då vill jag kunna känna att jag levde till max sen får man se när det är dags att stå till svars inför gud jag funderade en stund innan jag sa det rätt ut: en dag nån gång i framtiden vill jag ha det som du!
...
det var en sen måndagkväll och jag vandra nerför gatan mötte en gammal vän, så vi stannade och pratade skit han frågade om jag mådde sweet jag svarade: jo, tack som frågar man jag klarar mig fint berättade samma sak igen, jag vill ta tag i mitt liv! han sa: gör det nu, innan klockan tickar iväg själv är jag fast i mentalt slaveri vill en dag vara fri men är kvar här i skiten ta tag i ditt skrivande, själv tappade jag glöden är nu arbetslös, pank och lämnad åt mitt öde
shit man, du verkar ha gått ner dig totalt jag vet, försöker leva för dan, men ingen deg, ingen plan och lägenheten tar dom ifrån mig snart för några försenade hyror, är det så det ska va? han klia sig på den rundade magen som skvallrade om behovet av sundare vanor, och sen kom han på det lustigt hur lik du är mig själv för femton år sen samma drömmar, samma planer och jag bara känner på mig att du kommer nå dit, om du bara kämpar på idag så ere svårt men du kan klara det ändå bär drömmen med dig, vart du än går fan, klockan är mycket, värst vad jag pratar på tacka som artigast för råden innan jag sa det rätt ut: aldrig någonsin i framtiden vill jag ha det som du!
när jag betraktar min egen reflektion i spegeln ser jag konstigt nog ut nästan exakt som dom det är aldrig personen i brevfilmen som har skrivit breven dessa två personer är inte en del av det liv jag lever man måste maskera det hela för att själv förstå att man alltid har minst två vägar att välja på drömmen finns där i varenda val du gör vägrar du se det förföljer det dig tills den dag du dör
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|