Religionen i det sekulära Sverige
de flesta ber till vår Gud 8 timmar om dagen vissa ligger sen vakna om natten och stirrar i taket för de tror inte ens på guden de tillber varje dag vissa hinner dö innan de inser samma sak prästen i församlingen är döpt till _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ och vill att vi allihopa stöps i samma form följer samma norm, för vår Gud är ju allsmäktig blotta tanken på något annat gör honom kallsvettig
även som ateist måste du be för att fungera socialt annars undrar de vem du har blivit uppfostrad av se dig om i stan och du ser böneplatser överallt se folk öka takten som om de styrs av högre makter den Gudskris som pågått skapade fler tvivlare men de ber oss: ”snälla, bara be vidare lite mer, lite oftare, kom ihåg att Herren ser dig låt oss experter sköta tankeverksamheten” men när jag ser, världen över, vad folk gör för vår Gud hur vi klättrar på varandra tills folk dör för vår Gud förstår jag att vår intolerans mot andra religioner är som att kasta sten trots att glashuset föll för länge sen vår tro skapar mer konflikter än allt annat på jorden men är för djupt rotad i samhället för att vi ska erkänna det fortsätt blunda ni, själv hissar jag min flagga på halvstång för den Gud vi tillber som kallas för _ _ _ _ _ _
den som lyckas fnula ut vad jag har utelämnat är tung.
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|