TjippY - Visan Som Får Rosor Att Ruttna
Hojj! Sprrrrillans ny text, lite storytelling-lifesucks-aktig skit. Hoppas det smakar.
---
Du känner mig, visst? Vet allt om unge Hannes Du vet att jag är dryg, jobbig och dum i skallen Du vet att jag är tjurig ofta och är ensam mycket Även på krök är jag tråkig, för jag festar nykter Men nåt du inte vet, är alla skäl jag har Att bete mig som ett apatiskt, elakt jävla as Du förstår, jag har aldrig fått en chans i livet Tillhört min vardag att bli hotad och att bli sviken Jag växte upp i ständig rädsla, ständig skräck Kändes som att jag bara gick ut för att få en smäll direkt Det verkade så jävla kul att göra illa mig ”Du är ett missfoster och ingen gillar dig!” Fick höra sånt så ofta så jag kunde sluta störas Men sånt är ju såklart inte så kul att höra Och jag va alltid den som tvingades att retirera Är ju inte så konstigt att man blev lite deprimerad
Inte så jävla lätt att vara hatad jämt Så jag bosatte mig framför min dataskärm Trodde att ensamheten skulle göra mig helgalen Men hellre det än att återigen bli nedslagen Kunde inte slå tillbaks för jag va så jävla klen Men ätstörningar hindra mig från att äta mer Så jag gömde mig och hoppades på fler chanser Kunde Gud visa nåd mot detta stackars benrangel Va deprimerad innan andra visste va ordet betydde Och fick nog av att alla slog mig så mycket Bråka ofta med morsan och stack ut efteråt Hon önskade nog att jag skulle bli en bättre son Men hon förstod inte att hela mitt liv va raserat Alldeles för mycket skit än va jag kunde hantera Hela djupet är förstört och ytan är hemsk Årskurs 9, försökte strypa mig själv Min uppväxt har berövat all min energi Och hjärnan verkar fokusera defensivt Jag är apatisk, orkar inte den minsta belastning Jag hatar alla, ni kan kalla det kollektiv bestraffning Nu för tiden kan jag le, och även äta mat Men det är inte så ofta som jag är så jävla glad Folk brukar fråga varför jag är så negativ Men hey, jag skulle vart glad om jag haft ett bättre liv Men nu vet ni varför jag håller mig undan Och varför jag nästan saknar orken att blunda Hey, vill inte slåss trots all den ilska jag känner Men när jag är där vill du bara pissa på stället Du kanske får en jävla lust att slå mig medvetslös Du kanske ser mig nån gång, tror jag är cp-störd Men du, jag är van vid mordhot och smutskastning Så kanske det är dags att du ändrar uppfattning
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
|