Qruu - 85/100
Det är som så... att jag inte trodde man behövde skriva Om hur deras trötta -ismer är så dumma och så överdrivna Jag trodde det var så självklart att rasismen var fel Att jag tänkte gå vidare, jag ville ha mer Och ja jag trodde att alla hört nog om orättvisor Att det inte behövdes rap som var ord och inga visor För på något sätt kändes det så dött att stå och skrika När samlingspartiet nu överför allt åt de rika Jag trodde alla som lyssnar på mig tyckte som mig Och det tyckte de väl, och tycker nog än, MEN!...
Vissa saker är alltid aktuella Vi måste alltid slåss så att de hamnar på agendan Vissa saker kan inte understrykas nog Utan vissa saker skulle jag ta och fly från vår jord Man kan inte tro att kampen gjort sitt Så jag inser ju nu att jag famlat runt blind Då precis alla jävlar bara hustlar för sitt Och det är som när fan läser sanningens skrift
Näven måste alltid höjas upp högt i skyn Just nu kan kidsen ordagrant dö för en pryl Och så har vi de som söker asyl förgäves Någon som kanske inte ens har en familj att fly iväg med Jag hatar alla utvisningar, mitt hem är ditt hem Och ditt hem är mitt hem, men du tas av snutgrisarna... Det sjuka är att jag inte ens har kommit till skott Knappt nämnt ett exempel, ändå känns det så hemskt Så jag håller mitt fort och låter näven stanna där uppe Tills jag drar och säger att jag gjorde allt vad jag kunde
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|