Qruu - 80/100
Fuckers!
Det kändes som om jag låg två steg efter i allting Det var sällan det jag sade i texter blev handling Men nu i dag har jag hunnit i kapp Även om jag kanske inte har funnit mitt kall Ser inte på mig själv som en som fått till det snarare som på en som har sjungit för falskt Känner mig otacksam där jag strosar fram med blodad tand Och känner mig bestulen på en dröm Hör ljudet av en dröm när marknaden viskar i örat och jag tänker på det som jag riktigt på riktigt vill göra ... Kalla det identitetskris Ett helt liv men bara en del tid till det som ger mig själsfrid Skiter i att bli stenrik, kastar sten på din rikedom Lägger spray på ditt skrytbygge Tar emot mer och mer för att det skapar mig utrymme Som när jag skriver ord...
Och skäms... kanske... lite nog... Okey, vittu... Skäms som fan, försöker tänka klart Sömndrucken... vem är jag... hur ska jag vända blad, nå en förändring snart Har jag mod nog att hoppa av allt och bara sätta av?
Skulle helst hustla hårt och ha det soft i studion Men borde väl satsa på jobb och studier... Försöker tänka klart, låt mig njuta en stund Hela jävla världen kan väl suga min tupp. Är inte längre två steg efter Men drömmen tynar bort i ett avstånd som växer och växer och växer...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|