App - så jävla trött
jag är så jävla trött
på att relationer är ekvationer att räkna ut ett par möten, kramar, kyssar, är vi kära nu? menanden leenden och vi ses igen men, när gör det oss till mer än vänner?
är trött på brudar som tror man raggar när man bjuder på en drink när man vet att dom går ner på knä och suger för en till
trött på att se polare blanda tabletter med sprit för att få se andra aspekter av livet började med alkohol och cigaretter som liten sen blev dom lite äldre, testade hasch inom ett halvår festade dom dygn i sträck, väcka på tjack så trött på att varje gång man tog upp det med dom blev dom lacka och gick ut, men dom fattade till slut att dom var fast i ett missbruk nu är dom åtminstonde rena för stunden, men jag är trött på att oroa mig över att hitta dom med näsan nere i pulver
trött på folk som inte fattar att livet för förbi för fort som tjatar om studielån och utbildningsår mot en skrivbordstol barnvagnar, matkassar och icakort trots att det alltsammans tillhör en helt annan tidsepok
så jävla trött på att lyssna, på diskussioner där poängen finns längst in i skåpet, högst upp på hyllan trött på att inte folk förstår att dom har huvudet för högt upp i himlen när deras sinne befinner sig bland rötter i myllan
för trött för att lyfta på mina fötter och flytta när situationen inte passar, och vad spelar det för roll när direktionerna är för nån annan? men trots min synbara passivitet är mitt sinne satt i konstant aktivitet en inflation av ett jävlar anamma här för att stanna ända till slutet på vägen jag vandrar
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|