I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ett positivt levnadssätt

Vår Hiphop - Lyricism

   
Producent

2009-08-11 04:10

ett positivt levnadssätt

Min vän,



Lev varje dag som att du föds när du vaknar, in i en vacker värld fylld av möjligheter exakt där du behöver vara för dagen.
Ta vara på vad dagen har att erbjuda i alla dess former med möjligheter som dagen skapar, speciella medmänniskor som du träffar under dagen, ta kontakt när din blick möter en medmänniska som du reagerar på i samma vackra värld som du själv passerar igenom dyker upp under dagen.
Får du möjligheten att uppleva något nytt, så ta chansen, erfarenhet är den bästa läraren i livet, för det är exakt vad livet är, ett medvetandes erfarenhet.

Lev varje dag som att du dör när du faller in i sömn, utan den minsta oro för kvällen, ty vet att du återföds in i en ny vacker värld när du vaknar och känn dig nöjd med vad du har gjort under dagen och ta det för vad det är, livserfarenhet, inget mer, inget mindre.

Koppla av, ty avkoppling är den enda vägen till ditt inre jag som talar med dig under hela dagen med assistans i vägledning under dagens gång.

Jag själv försöker att bättra på mitt levnadssätt för var dag som går,
även om den egentliga enklaste vägen är att bara göra det.
Med livserfarenhet utav de dagar som hittills passerat så har jag kommit till insikt med att det varken finns rätt eller fel, vad som än är, hur det än är, så påminner jag mig själv om vad det egentligen är.. och det är precis vad jag upprepat ett flertal gånger nu, det är.. inget mer, inget mindre.
På samma vis som jag är, inget mer, inget mindre, ty det jag säger efter jag är individualiserar & kategoriserar mig och är egentligen inget annat än en illusion.

Min vän,

Gör det bästa av dagen, varje dag.
Var aldrig rädd för att dö, ty döden är endast ett litet steg på långa väg mot högre medvetande.
Var heller aldrig rädd för att leva, ty livet är endast till för dig att uppleva precis som du själv behagar. Men glöm aldrig bort att din omvärld återspeglar ditt inre, gör gott och du får gott tillbaks, det allsmäktiga och allseende medvetandet som vissa kallar gud ser din varje handling, du själv är del av detta gudomliga medvetande, något som du säkerligen själv är medveten om, även om det länge har legat i ditt undermedvetna med omvärldens illusioner som en dimma framför.

Livet återspeglar dig själv, dina känslor, tankar och gärningar,
glöm inte detta och du kommer att för evigt leva ett fantastiskt liv, om du själv väljer att göra det.

Vi ses, min vän.

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se