Storytelling
Sitter ännu en kväll och filosoferar lite och tänker tbx i tiden .. .
En morgon när jag va fem, kom snuten hem/ Myndigheter och skit skulle ta mig ifrån mitt liv/ Kunde inte göra så mkt det va morsan fel- Va tvungen att ta droger för att känna sig hel/ Jag minns hur båda hon o jag grät/ kan inte fatta hur man kan göra så mot ett barn ja svär/ Fick växa upp utan familj på anstalter o hem/ kollar mig i speglen och ännu idag frågar jag "vem?"/ För redan vid 13 års åldren kom drogerna in/ Hade inga cash så ja o en annan gjorde allt för att få varsin- gås så vi kunde mätta oss för dagen- som varit och bli så dragen att man inte orka trotsa lagen/ Från hash till kristall klar snö, snodde bilar- från norra skåne till malmö och hustla med knivar/ riktiga små gangstrar tills vi hade ainar i våra hälar/ Brosan åkte in och sj på gatan va livet hårt- D va svårt att fixa cash för att få mixa/ Dagarna dem gick och ett samtal jag fick/ Min fassa va död hade ingen lust längre att fixa en bit bröd/ Allt blev riktigt upp&ner o till gud ja börjar att be/ Men de hjälpte inte ett skit, fick be om hjälp o skaffa mig ett "soseliv"/ Efter åren som gick och trösten till min mik/ Så klarar jag ännu idag av att leva i nuet- fast att verkligheten är förvräng med falskhet/ Så ler jag varje dag, för drogerna och våldet har fått sitt avslag/
. .. och verkligheten svider verkligen när man tänker tbx på vad som har hänt och hur det har blivit
Mister Kee - 22/7 2009
U all will look up to me n' pray. Cause' I gonna burn God's book. N' reborn u all on ONE singel day!.
|