Amor Vincit Omnia part II
Kärlek övervinner allt. Väldigt pretentiöst, till och med naivt, men skrivet från hjärtat:
Så lätt att skriva ikväll med hjärtat invirat i eld Trodde aldrig fågel Fenix skulle stiga igen Alla knivar i ryggen är hugget som stucket När du höjde ribban för jag skulle gå under Va torsk på hasch, insyltad i brott och straff Ett hopplöst fall från ett hopplöst fall För tiden tickar fort på mark som liknar kvicksand Men nu stiger jag på dina vingar
Mm, jag vet att varje handling har en konsekvens Konstigt men jag har nog aldrig varit konsekvent
Jag tror jag hade gett upp, låtsades knappt Varje sommar var kall och morgonen svart Och varje tanke var spunnen ur rädsla Den röda tråd som gick från dunklet i hjärtat Men jag tror jag väntade, längtade efter dig Kämpade fast kväljandes min älskade Nu är jag inte länge än i mängden av ett fiskstim Och nu känns det som jag känner det på riktigt
Mm, jag vet att varje handling har en konsekvens Konstigt men jag har nog aldrig varit konsekvent
Men hon får mig att skratta, rodna och stamma Får båda att samsas och lågan att flamma Hon låter mig andas, får tårar att stanna Men om det inte var för henne, varför gråter jag annars? Nu känns alla lögner riktigt konstiga När hon definierar Amor Vincit Omnia Fast hon vet inte mitt förflutna Och jag tror inte jag kan ljuga
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|