vet att jag egentligen borde...
borde… kämpa mot vår omättliga konsumtion som får oss att tro att vi väljer och alla successiva förändringar mot ett storebrorsamhälle
borde… egentligen ta ut alla pengar från banken blotta systemets brister och få folk att vänja sig vid tanken borde… ifrågasätta makthavares lagstiftning mot individens frihet särskilt när större delen av folket skiter i det
borde… uppmärksamma newspeak som ännu ett ackord i samma sång kan du din george orwell vet du vad det handlar om städare kallas lokalvårdare, och krig blir fred så håller man folket i schack och rättfärdigar girighet
borde… lyfta fram ett av våra stora problem; vardagsfanatism något som gör att vi trampar vatten, kvar i samma piss din oförmåga att svälja stoltheten i dispyter och gräl är samma svaghet som driver mänskligheten i krig mot sig själv
har stora visioner jag bara minns med pennan i handen men när verkligheten gör sig påmind släpper jag tanken det vore lätt att rädda världen utan påverkan från andra men de fångar dig och du får dubbelmoral märkt i din panna
för ensam göder jag min tankerevolution och njuter av att sätta idéer och känslor till ord så fort jag är med någon annan blir jag en annan person om jag bara kunde samla mitt mod…
och nej, jag vill inte leka bror duktig har inte räddat världen en endaste jävla gång men det kan ibland kännas minst sagt olustigt att det blivit politiskt korrekt att värna om varandra
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|