"80K" - HTL (Heder, Tystnad, Lojalitet) (På svenska)
HTL - ... and Death Before Dishonor.
Beslutet av förbundet, är slutet och bundet Men så fort de ser snuten, är det brutet och brustet Död före vanära; därför sluter jag munnen Även om jag ser blåljus i slutet av tunneln Knuten och bunden, till sin broder som blodet Men klipps av som av en sax, när han golar otroget Ett snesteg, och likt stolar runt bordet stod han omringad av aina, och togs till stationen Tog för givet, att han stod för sitt ord, men En helt annan sak när han stod i domstolen Det blev alldeles för mycket, han pallade inte trycket Ville inte låsas in i bur, så skvallra blev nyckeln Från man till kvinna, på mindre än en halvtimma Men villkoren ändrades från vad de sagt innan De bröt också sina löften; han fick också skaka galler Skakade som jordskred när det bar av mot anstalten Skulle få lära sig en läxa, tillbaks till sin skolbänk Gått på lektionerna redan, men fått icke godkänt Fick lära sig sina order, regler och normer De enda lagar man bör följa; seder och dogmer Varenda undervisning skedde fysiskt Visste han vad det ledde till, skulle han hellre tigit
Tony sa; allt jag har är mitt ord och min stake bryter dem inte för något; och stod för den saken Men bryter man det ena, bryter man båda Man håller sin tystnad, lyder om man lovat och behåller sin manlighet; lär sig av andra att bevara sin lojalitet, och ALDRIG förräda och tjalla
Golaren fick sin stämpel, men alltför sent Man får bara en chans; som man inte har råd att mista Har man brytit sigillet, är allt försent Antar att han tänkt på det, när han sover i sin kista...
Ge gärna kritik.. I'm outt,,
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
|