TjippY - Deppiga jävel
I natt kan jag inte ha sovit mer än en halvtimme Sen gick jag till skolan med ett likblekt ansikte Halvdöd, och skiter fan i vad som händer Jag va i skolan men mitt sinne kvar i sängen Dagar som denna man bara vill gräva ner sig Gömma mig under jorden där ingen ser mig Sömnproblem, visst, men det är en bagatell Jämfört med faktumet att Tjipp vandrar själv Fortsätter varje dag, det är det enda sättet Att ta reda på om allting en dag vänder Det är ett mirakel att jag inte redan gett upp Att jag inte sitter på en bänk och dricker Spendrups Jag fick aldrig någon säker chans Har blivit dömd på förhand sedan fjärde klass Jag kämpar på, men inte säker på att jag vill det För jag har fått skiten fast det aldrig va mitt fel
Livet är orättvist, jag är fan beviset Hur ser ett normalt liv ut? Var snäll och beskriv det Fortfarande märkt efter alla dom kalla åren Där i korridoren där man va det svarta fåret Jag vet hur det är att bli lämnad och hatad Men inte hur det är att älska och bli älskad tillbaka Konstigt att jag tror att Gud dissar mig När jag jämt har otur, när alla solstrålar missar mig När jag varje dag somnar typ vid frukosttid Och inte fått chansen till ett normalt ungdomsliv Ingenting att glädja mig, ingenting att skratta åt För dag efter dag så går jag under svarta moln Världens svarta får, i ständigt pissväder Och allt för länge har jag saknat livsglädje En demon inom mig som inte går att ha ihjäl Fått nog av allt och vill ju bara dra iväg
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
|