Qruu - 72/100
Träden grönskar, jag ser det nu för ganska mångte gången Greppar det cykliska, så varför alltid hålla fortet Kan föra tankar och sinnen bortom alla intryck Ju mer allt svänger, desto mer behövs någon sorts vindskydd Tror jag rimmat det där förut, och…. Här slank det med någon rad som inte alls var så djup Jag tar en sup av min kalla öl och blickar ut över fältet Dagen går alltid bra, men det är svårt att njuta om kvällen Inte direkt så att det känns bra… vill inte tala om det För det känns som om jag bara beskyllde mitt sällskap Orkar inte förklara nå mer, tackar för vad dagarna ger Fastän det sen blir tragiskt och skevt Och jävla skit… varje rad blir så fel Lade nån fet för ett tag sen, den ska spelas in Versen blev bra, består ju bara av heta rim Plus innehåll som knäcker sönder hela skyskrapor Gräver upp skatten när ni petar där på ytlagret Men fy fan med hur det går, får ingen möjlighet Och det tar sönder mig, sitter här med frun och vi är utleda Kaos och harmoni, känner mig tudelad Slutvelat tänker jag, bara dags att sätta av På fältet flyger en fågel, kan va en mås, kan va en näktergal Fågel som fågel för mig, jag skiter, men visst är det trevligt Allt jag vet är att det inte är Fenix Hör brus från högtalaren, och katten som jamar Borde kanske samtala, skriver monolog Natt blir till dag, jag knackar in ord, samlar mitt mod Eller nej, skrev för snabbt, modet är bortblåst Jag är jävligt lack, kom att tänka på Edith Piaff bara för rimmets skull Inget är orimligt, inte ens att jag finner lugn Jag kan ta titeln kung, du kan kalla mig slav Vad som än händer ska jag alltid va jag En sökare, zetetic, det ska bli min första tatuering Ska blicka tillbaks och konstatera att jag fann nåt heligt Samma resor får nytt innehåll snart Annars tänker jag inte va kvar, anti-stagnation mitt enda riktiga krav Men det handlar inte om vad du tror, inget galet stort Jag skiter i världen det pratas om, då den fan inte kan vara klok Vill åka till Uppsala igen, för där hälsar de Shuu bruuush Och det var så fett när vi gick och se på Looptroop Ja det är grymt, men här hör jag hemma Blickar ut och mitt tangentbord är en glödande penna
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|