danielb - Förändringen.txt
Gammal text som legat i flera månader utan att spelats in.. Tänkte att ni kunde få ta del av den.
-------------------------------------------------------------------
minst tre personer fick lida för händelsen du kunde förfan ha berättat det för länge sen av saker du nämnt jag tårar har fällt av saknad jag kännt sen några månader sen den packning jag bär den får följa mig i livet sen energin går till att dölja min besvikelse jag märker förändrignar händer inget ska va likt som när du lämnade henne du ville va ensam, du ljög för dina barn hur fan kan du tro att vi ska stödja dina val när du inte ens kan prata med oss öga mot öga berätta den sanning som kan döda den mödan den dagen som var - när ryggsäcken packades vi satt vid ett bord - och kycklingen kacklade han ville ensam - han gjorde det valet men alla vi vet vad han gjorde den dagen ------------------------------------------- dagarna gick - och saker kom fram jag började fundera på om sagan var sann när allting tog slut och när gnistan försvann det var som att livet var ristat i sand men just denna dagen kom stormen och dolde det livet som var där och morgonen på det var kudden och lakanet täckta av salt hur fan skulle jag kunna fäktas med allt den dagen hon försvann - blev allting så tomt att vi skulle bli glad det var en chansning du tog men nätterna fylldes med gnisslande hörntänder kändes som livet var i mitten av björnfäller jag känner kniven mot strupen------- kall och blå - men inte att tiden är ute hoppades på att du skulle känna detsamma att inte tiden var inne för att lämna min mamma ----------------------------------------------- 88-08 ringen runt fingret tiden är borta men inget försvinner i hjärtat och huvudet ligger det kvar jag tänker tillbaks på minnen jag har när allting var bra, från barnsben till då då dagen var kommen och paret blev två......
Out / -db,
www.myspace.com/danielbylund
|