Neobica - Virtuell Lycka
I en värld där vi kallar soldater hjältar Måste ju moralen svälta
Vi sitter i kläder på soffan Med chipsen och äter oss tjocka Men ingenting är som vi hoppas För viljan var här men har krossats Ytligheten matas men djupet kastas i sjön Och vi saknar dykardräckten Men ytan räcker, när hyran anländer Önskar innerst inne vi kunde fly eländet Tristessen borg är i hemmet Där vi sitter skyddade av stenväggar Inte tillsammans, var och en helt ensam Och ingen av oss har råd men någon medkänsla Snart blir våra samveten blodigt nedstänkta
Ja vi lever i den värld vi har skapat Där glädjen är kapad, Själen är skadad Och allt av värde betalat För virtuell lycka För virtuell lycka
Jag är ensam med tanken i molnet Som svävar förbi Och det skydd jag grämer mig i Är en hägring av skrik Där det finns ett värde i liv Som ses av folket i stort Som ges av hoppet så fort Men spräcks som fort jag tänker Fortet är gjort av känslor Men världen är gjord av vinstintresse Och den tanken krossar min sinnestämning Det är nog bättre om jag inte tänkter Och bara hoppas på att vinden vänder Ja, bara hoppas på att vinden vänder
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|