Ölens riddare tredje försöket, gör ja nå fel nu pallar ja inte ändra skiten igen.. läste anenkefalis text, vart inspirerad and so forth. kul att skriva på svenska, läs eller inte, hollaI en stressig värld där jag alltid söker lugnetOch mina framsteg skildras av ölen under skummetFör när ölet klunkas, och jag sitter med ännu en flaska i handenÄr det då hjärnar funkar bäst - direkt från tanke till handlingFör den värld jag en gång inte våga mig ut tillStår nu där ute och frågar till slut migMed konstig dialektOm jag inte vill fylla på i min butelj!Men jag står bara där och andas i vindenOch även om Vissa föredrar att packa upp spliffenså har aldrig riktigt fattat den vinkenMen det är helg, så jag blir galen på köpetVåldtar och slåss, brottas med folk - blir psykiskt instabilAlcohol is a hell of a drug - så jag dricker tills jag spyr!Jag kanske borde börja puffa mitt weed, innan jag hamnar på bänkenNere vid kyrkan tillsammans med Hasse, Maggan och HenkeStyra upp mitt liv, innan misären kommer ikapp migOch koppen med kask i smakar som en vanlig kopp kaffeLivet är ett kasst jävla skämt, där håller jag med digDär ett förtryckarsamhälle alltid hittar sätt att hålla dig nereLåt mig sitta och tömma min flaska, så skiter jag i vad resten görFör det finns alltid sätt att bränna mina drömmar till aska
och tical, varför hänger alkisarna alltid på bänken vid kyrkan? alla ja frågar håller med, d måste va nått med religion och antal hjärnceller som går hand i hand, eller ja vet inte
För när ölet klunkas, och jag sitter med ännu en flaska i handenÄr det då hjärnar funkar bäst - direkt från tanke till handling