Qruu - 69/100
Det knackade på fönstret en sommarnatt Jag steg upp och kolla läget, blev som what the fuck Det var 2003, och du saknade sovplats Problem där hemma och allt var en gåta Det var inget lån, jag gav dig pengar till mat Men efter en tid så gav du pengar tillbaks Jagad av polisen och din flickväns bror Alltid hård på ytan, innerst inne god Stölder och inbrott, du gick en omväg Den sista att tigga, ingen liten stolthet Van att kuta med ditt hat mot snutar Vågade knappt tänka på hur fan det slutar Alltid problem, de blev fler och fler Livets väg gick bara ner och ner Så visst periodvis så gick det bra Men en tid senare så blev det riktigt knas…
Du har alltid haft med dig en hotbild Inte dag utan en blåsande motvind Det var mörkt där vi horisonten Och idag är den sorgen kommen
Ingenting att förlora, men allt att vinna Även om det faktiskt gått ganska illa Diskriminerad, det har alltid vart så Men faktum består, det krävs två för slagsmål Inte guds bästa barn, nä men vad fan Du har fått mindre kärlek än hat Jag fattar att det inte kan vara så lätt Att ha sett det du har sett, och alla hatar ditt sätt Visst du har fuckat upp och du har gjort fel Med samma bakgrund hade jag också gjort det För lite skolsken, för mycket regn Metaforen leder till en liten cell Men än betyder du mycket min vän Minns hur vi alltid satt och lyssna på Ken Kunde gått värre med sån fans aggression Vid ungdomsgården med en laddad pistol
Du har alltid haft med dig bekymmer Varje dag är det nånting som tynger Vi är inte av samma blod Men vad som än händer är du alltid min bror
Man undrar hur jag kan va vän med någon som gått loss med kniven, är förstås besviken Inte så att det berättigar till någon skit men... Jag fattar nånting om din lott i livet De tror ditt liv är detsamma som deras Ser inte till hur vårt samhälle felar Vad ska jag säga... fan vad jag skäms Men visst, vad som än händer är jag alltid din vän Någon rad till din cell för att skänka kraft Till dig och din stressade änglavakt Samla ditt mod, för du vet vad det gett Håll fast vid din tro, den kan leda dig rätt Ny start, tänk igenom ditt tillvägagångssätt Har fått dåliga kort, men ska spela dem rätt Jag försvarar inte dådet, för skiten var vidrig Men i framtiden ska vi fira din frigivning
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|