I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Deltävling 3 - Resultaten

Vår Hiphop - Lyricism

   
Poet

2009-04-02 09:13

Deltävling 3 - Resultaten

Nu är alla bedömningar för rond 3 klara!
Njut av det sålänge ni kan!

Spades tycker:

Bjäär:

mycket bättre skrivet än i förra ronden.
gillade att du höll dig bra till temat och så.
men raderna:

"du är den ända i mitt hjätrerum, husesyn går jättefort
för din skull går jag flera tusen mil i tennisskor"
drog ner klassen tycker jag.
sen särskrev du "nakennätter" som inte ens är ett ord.
men det låter fel med naken nätter (get my point?)
stort minus för felstavningar

7/10


Jeppe:

du har humor du.
detta gillades faktiskt ganska mycket.
och tyvärr är jag redan förlovad Jeppe men tack för inviten!

9/10

Padawon:

fyfan, gillar dina fina dragningar till Fritzl
började garva som fan åt: "jag har iaf nåra döttrar jag kan

förgripa mig på" och "jag älskar ju mina barn därför älskar

jag med dem"
du får också

9/10

ang. extragrejen så gjorde autotuneljudet på still dre beatet

att min hjärna snurrade runt åttiotvå varv men stannade vid

tolv.

C-Chaos:

jag är inte homosexuell så sexet får du tyvärr inte Chaos.
Var en rätt ok text, kändes under din medel som fan!
ganska mycket humor och snyggt rimschema höjde alltihop en bit

8/10

Ch1ll:

började garva som fan åt Bosse Bildoktor och Norska accent-

raderna!
gillade rimschemat, fast hur menar du i slutet?
är det till hans mamma du skrivit eller vadå?

7/10

extragrejen:
han tog inte sitt liv (även om du säkert velat det?)
skämt åsido! vi får se vad mabinda.... mabande menar jag

såklart säger!

Omen22:

fick mig ett gott skratt åt en hel del kommentarer i denna!
bra story, fint innehåll allt satt klockrent om man frågar

mig!

10/10

Spex:

började skratta åt första raderna bara!
bra humor, skön story, riktigt bra!
och norskan gjorde allting skönare!
du får också en 10a

10/10


Jackvegas:

kul att vi alla fick en söt presentation av dig
du verkar jättemysig, och hade rätt bra humor i första
och sista delen, delen till mig sänkte nivån om man frågar mig
för där var det inte så supermycket humor tyvärr
kunde gått riktigt bra
men slutar på:

8/10

App:

mycket humor, höll dig till story och sådant.
ganska mysigt brev i helhet
10/10

gussti:

helt ok innehåll, hyfsat rimmat.
ingenting som föll mig i smaken sådär jättemycket
average shit:
5/10

mabande:
får han bedömma!

Djureri:

(lagom till djureris text tog Spades en matpaus som varade i

en timme och Djureri fick otroligt nog vänta!)

spännande nu här!

oljemassage - kockegenskap rimmar inte fullt ut (såvida inte oljemassage är i bestämd form)
nog om det som drog ner texten, var bra text i övrigt.
9/10

Mabande får bedöma din.
Din låter mest trolig om man frågar mig!

Zteves:

Djureri

Hahaha my man djuret! Detta var smickrande;) Tycker hela texten håller en bra och jämn standard. Snygga rim, on-topic, smickrande
(vilket ju är mycket viktigt) och sick nice helt enkelt. Jag gillar raden med norska och sladdande däck haha. Humorraden var också nice!

Denna får 10/10 av mig.

Bjäär

Gillar raden om bedömningarna spades gjort haha! Antar att du syftar på förra deltävlingen i smyg? Annars är det en bra text
, men jag tycker du borde visat ännu mer charm. Felstavningar gör att texten känns slarvigt skriven, vilket är ett litet minus,
men i överlag gör du rätt bra ifrån dig ändå i denna ronden.

7/10

Jeppe

Stark början! lite svagare mittenparti, sen kommer twisten och det blir kul igen! Vissa saker känns lite som utfyllnad. T ex badkarsraden,
som jag tycker var lite svag. Däremot var tourettesmannenraden och egentligen alla dom fyra sista roliga! Props också för lite annorlunda tolkning av temat.
Detta är absolut något jag gillar, men den sämre delen av texten hindrar dig från full pott.

9/10 blir det på dig!

Padawon

Älskar dom 6 första hahaha! ordningsreglerraden var klockren! Osäker på vad jag tycker om resten. Gillar för det första inte hur du
utfär själva vändingen i texten. Den får resten av texten att kännas sjukt off-topic på något sätt. Som att du lappat ihop två texter som
typ passade med varandra. Detta drar tyvärr ner, även fast dina Josef Fritzl-rader hade sin charm dom med.

8/10

c-Chaos

Plain and simple! Jämn text, men saknar blaowkänsla. Tekniskt bevisar du ju att du kan skriva liksom, men saknar lite mer sting
i storyn i sig. Sen verkar du uttala whoa fel? Eller fulrimmade du bara utav helvete?:D

Du får 7/10 av mig!

ch1ll

Hahahaha! Detta var humor. Gillar stycket med "norska accent och bosse bildoktor" precis som spades, gillar även "forcerad upp i magen" haha.
Sicken smygdiss! Twisten i slutet var också rätt underhållande faktiskt. Lite annorlunda, men ändå inte. Hot_male är väl old, men fortfarande
bra försök till cool rad.

10/10 och en biltvätt i string får du av mig!

Omen22

Propsar dig som vanligt för att du tänker annorlunda när du skall skriva till topic.
Älskar bitterheten i texten också. Riktigt underhållande. T ex "vad jag gillar" raderna hahaha!
Iofs kändes tvättbjörnar lite ditsatt, men sista raden var kul!
Även du verkar köra med en liten twist i slutet, vilket tyvärr drog ner hela texten och resulterade i en 6:a...

NOT, det var bra skit och du får ett knogjärn i pannan och 10/10 från mig.

Spex

Älskar bögfobin man får känsla av i början av texten haha! Norska stycket var också gulligt.
Du berättar bra, är duktig tekniskt, men tycker du skriver lite väl mycket om ansökan i sig vilket jag tycker drar ner lite.
Detta landar på 8/10

JackVegas-

Svårt att bestämma dig?;) Roligt att du skriver till alla, men jag tycker det blir lite långtråkigt.
Det blir ju automatiskt att man skriver lite samma saker liksom. I ditt fall matlagning haha!
Gillade nog mabandestycket mest. Okej text, men bär prägel av att du skrev den i sista minuten.

Räcker dock för 7/10

App

Haha! Så du satsar på att charmera mig med att cabba ner för att sedan slakta min flickvän;) Roligt skrivet,
snyggt rimmat och jämn nivå i texten. Gillar slutet, långtradarraden och mycket mer. Gillar nog allt när jag tänker efter.
Norskan var också roligt haha!

Du får 10/10 slitztidningar av mig.

Gussti

Varken bra eller dåligt. Texten har sina höjdpunkter, men blir aldrig riktigt bra! Har sett dig skriva att du bara stoppade in random modnamn i texten, och det syns.

Detta räcker ändå för 7/10 bilar i garaget!

Mabande: (som blev besviken för att det var för mycket om gaysex och tyckte det sänkte standarden väldigt mycket)


Bjäär - Förutom 5-6 rader så är det nästan definitionen av vad jag hoppades på i den här omgången. Bra poetiskt ordval. 7/10

Jeppehehe - Första halvan var riktigt bra stalkerrap, men personbeskrivningen kändes lite abrupt inlagd och fångade mig inte riktigt. 6/10

Padawon - Det där med att baita nåns liv asså... ;)
Lite för mycket upprepningar, men du höll tråden bra. 6/10

C-Chaos - Genomgående hade texten behövt jobbas på lite mer, för den känns genomruschad och lite "sista halvtimmen". 5/10

Chill - Vet inte riktigt alltså, känns också som lite fantasibrist på raderna och skulle behöva knåpas på ett tag till. 5/10

Omen22 - Än en gång: bryter mönstret och mallarna. Inte den bästa texten du levererat, men tillräckligt för 7/10

spex -Väldigt bra flyt i raderna och riktigt snyggt med norskan - klart underhållannde :)
7/10

JackVegas - Det lyfter tyvärr aldrig riktigt, utan blir en trestegsraket som studsar på samma nivå... Jag tror det hade varit bättre att koncentrera sig på ett enda "offer" 5/10

App - Helt okej rimmat på vissa ställen men lite för random i storyn (Snook-raden var riktigt random, men kul :D ) 5/10

Gussti - Har bitvis väldigt svårt att hitta rimmen, medan annat rimmar snyggt (som "röka på weedet, köpa en bil och att möta herr Zteven") och när innehållet inte fångar mig så blir det även här 5/10

Djureri - Snygg matlagningsdel, men det kändes tyvärr ganska medel i övrigt. 5/10


där har ni

sammanställt har vi alltså:

1. Omen - 75p + 27 = 102p
2. Chaos - 69p + 20 = 89p
3. Ray - 65p
4. Djureri - 64p + 24 = 88p
5. Padawon- 61p + 23 = 84p
6. App - 60p + 25 = 85p
7. Kreativ - 58p
8. Gussti - 55p + 17 = 72p
9. Jeppe - 54p + 24 = 78p
10. Spex - 54p + 25 = 79p
11: Bjäär - 52p + 21 = 73p
12. Ch1ll - 50p + 22 = 72p
13. JackVegas - 50p + 20 = 70p
14. Jafari - 47p
15. Realicee - 22p

nu ser listan alltså ut:

1. Omen - 102p
2. Chaos - 89p
3. Djureri - 88p
4. App - 85
5. Padawon - 84p
6. Spex - 79p
7. Jeppe - 78p
8. Bjäär - 73p
9. Gussti - 72p
10. Ch1ll - 72p
11. Jackvegas - 70p
12. Ray - 65p
13. Kreativ - 58p
14. Jafari - 47p
15. Realicee - 22p
____________________

Med sämsta poängen borta är listan som följer:
Omen - 81
App - 73
Ch1ll - 72
Chaos - 71
Djureri - 70
Ray - 68
Padawon - 67
Spex - 64
Bjäär - 62
Jeppe - 61
Gussti - 55 (+5)
Kreativ - 58
Jackvegas - 56
Jafari - 47
Realicee - 22

(Inlägget ändrat av Killerzteve 2009-04-05 21:27:27)

Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda