RIKTAD - Resulterade i spliffar. (sann historia) -Vers 1-Växte upp, lärde mig gå på egna ben//Försökte vara punktlig men blev alltid sen//Var jag för trött på skolan eller var jag bara skoltrött//Skolan är faktiskt något som jag borde ha skött//Jävla lågkonjuktur finns inga jobb kvar//Spriten är det enda tidsfördrivande som jag har//Rullat upp en monsterspliff och tänt den//Blivit haffad av snuten det är sånt som händer//Förra månaden så blev jag kär i henne//Slutade i knas ville bara vara vänner//Så nu sitter man här och bekänner//Ska bekänna allt som är gjort och allt som man ska göra//Om ni vill så är det bara sitta och höra//Försökte få jobb genom arbetsförmedlingen//Arbetet skulle förmedla tillbaka till skolledningen//-REF-Saker som har hänt och saker som ska hända//Rullar man en spliff är det lika bra att tända//Jävla lågkonjuktur//Man kan få jobb, Ajo ELLER HUR!-Vers 2-Jag har tänt på många spliffar och blivit påtänd//Om det var upp till mig så skulle jag rulla ännu en//Men behövde ju pengar började gö' inbrott//Allting resulterade i smått & gott//Men jag ångrar mig nu, jag var dum att åka fast//Lika bra att få livet in i ljusare kontrast//Jag har framstått - Som en idiot//Förlåt mig, jag ska göra bot//Vill du inte vara min vän//Du dissar ju mig och vad händer sen//Jo, du säger ena menar det andra/Fast jag vet vad du menar så börjar jag och vandra//Står utanför din port från morgon till kväll//I förhoppning att hoppas för en helg//Jag förstog att jag stog för//Krossa du mitt hjärta eller är du bara en hjärtekrossare//-REF-Saker som har hänt och saker som ska hända//Rullar man en spliff är det lika bra att tända//Jävla lågkonjuktur//Man kan få jobb, Ajo ELLER HUR!//-Vers 3-Försökte ändra på mig men det var för sent//Ljuset resulterade i ett mörkare ljussken//Polare har hoppat framför tåget och hängt sig i snöret//Snarare en snara än ett snöre//Vad gör man åt en sån olycklig sak//I huvudet ekar ett fullständigt kabrak//Har jag kontroll över min hand eller måste jag fixa handkontroll//Har jag koll på en nolla eller har jag bara noll koll//Ridån går ner dags för mig att gå tillbaka//Plockar upp dom svarta rosorna som ni kommer sakna//Jag har redan tappat förhoppningen eller hoppas jag för mycket//Sakerna som händer händer stycke efter stycke//Livet är som en bok, man måste förstå sig på livet//Annars så tar man bara allting förgivet//Jag har gått från ljusblått och framstått som mörkgrått//KRITIK FTW!! PEACE