Stukad - är vad svensk hiphop behöver
Eyy... jag starta dagen med fyra Tramdol och två benso för att sedan träffa en läkare som knappast förstår mina känslor Efter det försökte jag kränga gammla filmer på "Esset" men hororna visade inget intresse, fick inte nån penning Fuck det billiga stället.. jag måste hitta ett annat sätt att hustla men jag vill inte falla tillbaks till mitt samma träsk och fastna i kriminalitet och droger, jag försöker hålla mig borta från sånt Jag är redan känd hos polisen och pallar inte torska för brott Har några tusen kvar men mitt bruk, det dom kallar för knark gör mig normal - men samtidigt pank; Säger till föräldrarna "nästa gång ni ska panta flaskor" "så låt mig göra det"... för jag gör allt för en slant Nu får det att låta som om jag var ett fnask i en kvart jag menar bara att det kostar mig för asken med Tram SRRI hjälper inte ett skit, så jag får bryta mot lagen för att klara av dagen och så att psyket blir bra sen.. Betalar för skräp-mediciner som bara gör mig till zombie då är det nästan bättre medicin att jag röker mig zonkig I alla fall! efter ett par öl och några piller chappa jag ut till stället jag inte borde gå till men där jag hamna tillslut För om jag inte har särskilt mycket annat umgänge.. så blir det oftast så att man drar till sitt slumtställe Vi klunka några till efter vi köpt smuggelsprit Sen chappar vi vidare till Bruna huset och puffa weed Snubbar jag hänger med dubblar för snabba pengar söker efter provisorisk lycka så dom kan blanda slängar Ett gäng på femton pers, alla skriker i mun Och för en liten stund kändes det som livet var lugnt Men det är egentligen inte det spår jag vill färdas på jag vill leva ett anständigt liv... jag svär det går! Hooka upp med en Afro brud och om jag hade haft nån tur skulle hon tatt min kuk och knullat tills min sats var slut Men hon var för borta för att koma in i svartklubben.. hon såg ut som om hon sniffat mer koks än knarkhundar Jag berättar ur ett pixat, nerökt, redlöst, persepekiv även om jag ändå vill ha ett värdigt liv.. Well, ibland måste man rymma från verkligheten för vardagsrutiner är inte nog för den här planeten Analysera när jag smider toner med texter som är mer fängslande än ett heroinberoende Stukad kan jämnföras med en konstant flabbnoja blandat med ångest blandat i holken eller en cigg med hascholja när du andas in blossen Eller ganjan i bongen som samlats i koppen Jag kan beskrivas som, gramen med kokset (eller) Som när du halsar på gobbe tillsammans med roppen eller euofrin av en E när den hamnat i kroppen Helt enkelt förgyller ditt liv som brasset i jollen Stukad är när du tappar kontrollen Den här är till alla dom som sitter fast i betongen Alla rappare låter samma men ingen gör det som jag Jag är vad hiphop behöver idag men det löser sig snart Jag har känslan ni fattas, ni längtar jag fattar Ni e som abstinenta jonkare, ni väntar på Plattan men mixtapet kommer snart som gratis release jag måste få shine först innan jag tar mina flis Jag vet hur långt för mig det går att bli.. jag kan gå hur långt som helst som OCB
"I ain't went to high school, I went to school high" - Styles P
(Inlägget ändrat av Killerzteve 2009-03-21 19:37:28)
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
WOoooow vad tuuungt... Det här är stukad at his prime. Alltså, jag har sagt det förut, (jag tror tillockmed att jag har sagt att jag har sagt det förut), men fan så jag älskar dina texter som ser ut såhär. Allting är tungt, bittert, mörkt på ett typiskt andysätt som gör att man faller in en gung av att bara läsa skiten. Jag gillade delen med bruden och grejjer, fasen vad det här är målande... Du är den bästa på den här typen av texter, eller fan du är bäst... av alla!! Mucho love broder!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Ni e som abstinenta jonkare, ni väntar på Plattan - Kom lite oväntat, känns nästan lite "felplacerad", i övrigt en snitsig liknelse som jag tyckte mycket om. Kan inte relatera till mycket av det du skriver, men som jag vet att jag ofta påtalat sen tidigare så är dina texter, objektivt sett, väldigt välskrivna tekniskt, men även till innehållet, och det klagar man ju verkligen inte på. Tror för övrigt aldrig jag sett så mycket on-pointrim på rad som i den andra versen där. Mucho intressanté. Trevlig läsning såhär på morgonen, med andra ord.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror jag ska skriva i den här tråden tills den får minst 30 kommentarer... den förtjänar det!!! Älskar den!!!
riktigt bra, gillar hur du kunde hålla den röda tråden så länge
http://www.aktivdemokrati.se/
Fet skit utan tvekan. Några sämre rader fanns men inget som förstörde helheten direkt.
det var nice. lite enformigt efter alla liknande texter, typ: jag knarkar (slänger in lite slangord för koks o zutt) jag ångrar mig/känner mig pundig fortsätter slänga in slang om knarii och hur jag meckar o klunkar klagar på att jag meckar och klunkar kna' mean? sen hoppas jag på att nåt mixtape/platta komr oxå, mtp att det nämns osv.. jag kan gå hur långt som helst som OCB - fattade ej de.. rizla går långt? anyways,, de va nice overall.
Remember, whatever you do, there WILL always be that kind of people around you, called "haters".
Tack för kommentarerna!
Djureri: Blir väldigt glad att du gillar den så mycket. Det är likewise med dina texter.
DoktorDöd: Håller med om att den raden är felplacerad, men Killah Zteve kirra biffen. Nu har jag lagt till två rader innan den så att det blir mer on topic.
Mindkeeper: Jag antar att du syftar på andre versen för den första tycker jag inte är enformig. Den andre versen är det är det meningen att det ska vara så. Om det var första versen du menade så håller jag inte med dig om att den är enformig, varje rad säger någonting. Jag berättade om min fredagskväll samtidigt som jag blanda in lite andra tankar.
OCB är en rizzla som man kan mecka hur långa holkar med som du vill.
Länk till http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/OCB__Premium_Roll.cfm?iProductID=123
Riktigt bra. Går inte att säga något som inte redan sagts. Big up.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Ge den här mannen den kärlek han behöver... det här är fan mad ill, som tjockisen från florida!!!
Fyfan vad bra:) allt man behöver säga
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
syftar ju såklart på FÖRSTA versen; det är ju den som är som många av dina andra texter: först snacka om hur du petar ropp m.m o zuttar osv... och sen i raderna efter "gnäller"/klagar på hur du ångrar det, o hur pundig du känner dig.. o sen börjar cykeln om igen.. clearer now? o ja, anade att du syftade på rullen... inte så bra punch, särskilt inte för o va du. förövrigt gör OCB inte bara rullar, föredrar OCB Slim, 30-pack elr vafan de e.. aaanyway; de va bra allt som allt...
Remember, whatever you do, there WILL always be that kind of people around you, called "haters".
Mindkeeper Jag håller med dig om att många av mina texter ser ut så som du beskriver dom. Men de två, tre senaste texterna kan jag inte hålla med dig om, som har varit mycket mer ärliga och verkligen sagt någonting. Speciellt denna tycker jag är mycket varierad och inte har några fillers eller direkta upprepningar i texten. Själv föredrar jag Elements, där får man filter till.
Om du börjar dagen med tradisar & pix så undrar jag vad du menar med att du håller dig borta från droger??! Roppor & annat benso e knark i allra högsta grad.
Amor Vincit Omnia
Riktigt fet text.. men det finns tendenser som folk i tråden påpekar, men fett ändå. Hoppas allt löäser sig. Tack för en fet text att läsa på nattens kvist
Firefox79 Visst är tram och all benso knark, inget snack om saken. Men för en som puffat i ungefär 8 år väldigt intensivt och sen helt tvärt slutar och får grova psykiska problem är, som jag beskriver i texten, tram och benso en bättre medicin än all annan jävla antidepressiva medel som läkarna skriver ut och som bara gör en till en zombie. Det är inte drogerna i första hand jag vill komma ifrån, det är umgänget. Sen kan jag tillägga att denna texten skrevs när jag var totalt packad, nerrökt, pixad och trammad. Så om där är nån liten upprepning här och där är det kanske inte så konstigt. nattkrig, som sagt, det finns vissa upprepningar i texten men det är vad det är. Kul att du diggade den iaf!
Stukad> Jag har själv rökt i 16 år, så jag vet precis vad du snackar om. Kallsvettningar och oändliga nätter e inget obekant för mig. Grejen e att jag gjorde samma misstag där när jag la ner rökat. Käkade en massa benso (xanor, diazepam, iktorivil, flunitrazepam, u name it...) och trodde allt var bra. Och det var det också till en början. Hela grejen med benso e att den aktiverar ett system i hjärnan som heter GABA. GABA blockerar något annat som heter Serotonin. Och serotonin behöver man för att kunna tänka komplexa tankar. När man får i sig benso och GABA ökar, så minskar alltså "tanke-världen", så att man blir lugn (för att man nu inte kan tänka på det som gör en orolig/deprimerad/etc.) eller sover, etc. Det betyder också att alla andra tankeverksamheter blir grova och förenklade. (Du skulle alltså kunna skriva tio gånger bättre utan benso, t.ex.) Pix dödar din kreativitet, bro... Det värsta e dock när du ska sluta med benso... haha... hhaaahhaa.. *nervös skratt* Mardrömmar, kall/varm -svettningar, hallisar, total-fucked-verklighetsuppfattning, sjuka psykotiska "break-downs", kramper, ont i muskler och leder, huvudvärk (milt sagt), krypningar under huden, spindlar överallt när du ska sova (plus en massa andra synstörningar) och allt detta e bara början. Det jävliga med bensoavtändning & abstinens e att den vara lika länge som man pixat. Jag önskar dig all lycka, man. För övrigt, en bra text. Hade varit kul & höra dig flowa det.
Amor Vincit Omnia
Ah, just det... Flowa, ja... Nerverna till käkmusklarna påverkas under lång tid av benso. Man flowar inte lika tight, för käften går inte & styra rätt.
Amor Vincit Omnia
Firefox79 P29 fuckt up gotdamn, det är bättre att vara hocked på weed än på piller ....om man nu måste välja. Jag vet själv folk som måste ta piller för att få ett bra hög av cannabis det är galet.
http://www.aktivdemokrati.se/
Firefox79 P29 Att sluta puffa ger inte mig nån abstinens ö.h.t, däremot blir psyket helt omställt och det är ju så klart individuellt men i mitt fall blev det att jag hamnade i ett psykostillstånd och fick social fobi. Det där du skrev om att man behöver serotonin för att tänka komplexa tankar visste jag inget om, så jag tackar för den uppläxningen. Däremot är jag medveten om abstinensbesvären man får på pix och funderar på att trappa ner och bara köra på tram vilket också gör mig "normal". För jag behöver något mer än de skitmediciner dom skriver ut som mest gör en till en zombie. Det är synd att man ska behöva fixa sånt på den svarta marknaden. Enough om mina psykiska besvär.. vad tycker folk om texten?
Kan ju tillägga också att jag hade en rätt lång extacy period som förmodligen också är en bidragande faktor till mina problem.
daamn.. dehär börjar likna något man kan hitta på flashback, fast TS rimmar ;9 fixefox; shiznit, bra o veta, tho. o som sagt; texten va nice. i'm out,,
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
bra kan jag väl säga men inget som ''behövs'' work wid da skillz.. ;) du e på väg :D
PööööjZZ
mm jag tror också det PusheeR
Nice skit. Finns inte mycke å klaga på asså. Nice work.. Big up på denna (Y)
Tack!
det är fet skit, som alltid du måste börja recca din shiz mayn
Knarkhiphop?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Ja.. jag skriver bara om mitt liv. Knarkhiphop? Det är iaf. inget skryt utan jag visar den negativa sidan av vad knarket kan göra med en. Kalla det vad du vill. Nämn en rappare i Sverige som skriver så här. Kan också tillägga att andre versen är en gammal vers som jag skrev för ett antal år sen och slängde in bara för att.
vi kan köra ett upp
Finns många som skriver om knark och dess konsekvenser.. men dom skriver fortfarande inte "såhär" för du skriver jävligt bra det gör inte dom
Visste efter dom första raderna att det skulle bli bra Vi har väl många av oss varit inblandat i liknande Klart man känner igen sig Skit bra gjort mannen Keep this shit up!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tackar boys! Fuck the haters!
asså ,, de bra och så men seriöst låter de som att romantiserar livet me droger ,, men de e olika för alla sant , men aja tung text .. ps kryss dödar ,, holk e livet men kryss dödar ....
sur før kritik, trodde de va df du la upp det =S
PööööjZZ
GAHNDISH.. Denna kanske kan verka drogromantiserad i vissa ögon, speciellt sista versen som skrevs för flera år sen. Läser du mina två texter under ska du se att jag inte är nån drogromantiker. PusheeR.. Nej, jag kan ta kritik, så länge jag tar den på allvar.
fetast ever mayn
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
Kan knappt kopiera eller gfora nbogot po denna datorn men jag kunde lesa och skriva har iaf och Andy, det va dope... bout time! hehe
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"