Johan - Ungdomsminnen pt.2
Det ena leder till det andra; tonåren förändrade mig grannar som tidigare älskade varje gång dom träffade mig valde att vända sig om... när jag försökte hälsa på dom och dom bara nickade, när jag sa: HEjdå och lämnade dom ...så jag började åttan, men det kändes som ettan: hade inte en endaste vän och inget kändes som hemma inga bråk på rasterna och allt var ointressant och det fanns inte en rolig person i min klass för alla som skolkade blev kallade korkade och jag ville knivhugga min klassföreståndare som ringde min morsa varje gång jag luktade rök som om jag skulle va hög? ... .. .. . Det var ett snobbigt område där folk kollade på mig för att min garderob bestod av sportoveraller, istället för: lacoste och Ralph Lauren men jag brydde mig inte om dom korkade spånen: utan sov igenom ytterligare en mattelektion och jag önskade att jag hade haft en autopilot varje gång det var dags för ett prov, för jag visste inte ens hur man "staffa til book" anyways: på rasten så stod skolans ballaste crew i psycho cowboys, hockeyfrillor, Canada gooose en Nokia 3310 i innerfickan och Buffaloskor så dom kunde likna varandra och bli en matchande klon i alla fall samma version av en helt annan person jag hade inte råd att skaffa "nyckeln" till gänget men kan ärligt säga att jag inte brydde mig heller jag hade fullt upp med att försöka bli lycklig istället och det gjorde jag inte genom alla ytliga "vänner" som byggde en fasad av att allting var lyxiga fester när dom var nyktra på helgen och bakade kycklingbaguetter. I en ålder där det är så mycket som händer, I en ålder där faktan är baserad på vad ryktena säger, på grund av det faktumet, så träffa jag ett kompisgäng som byggde ett starkt band och det håller än inga miljonärer, inga fina kläder..men lika värde alla för en, en för alla.. det var vi mot världen, och vi vannn... To be continued...
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
MVG Sjukt bra berättat och rimmat rätt igenom hela texten.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Tycker att det är en fin historia, känns personligt och bra. Vissa rim kändes dock väldigt nonsens, "bakade kycklingbaguetter" liksom. I övrigt bra rimmat, och en lättflowad text blir spännande med del 3.
Blunted in stockholm
hahh shiit, lika tung som förra, håller dock me gussti om baguettraden.
för alla som skolkade blev kallade korkade och jag ville knivhugga min klassföreståndare som ringde min morsa varje gång jag luktade rök som om jag skulle va hög? ... .. .. . Det var ett snobbigt område där folk kollade på mig för att min garderob bestod av sportoveraller, så FUCKING WORD på dedär.. daamn, hahha... (även fast den nu även består mkt av märkena från raden efter *-) ... )
keep it up, it's dope right heere
Remember, whatever you do, there WILL always be that kind of people around you, called "haters".
Helt jävla underbart. I'm proud son. Hela skiten är helt otroligt bra, jag blir nästan förbannad så bra det är!
buffalo skor och canada goose, vilket j ävla rim
riktigt fett, kul att läsa..och jag ville knivhugga min klassföreståndare som ringde min morsa varje gång jag luktade rök som om jag skulle va hög? ... .. .. . - haha, det här känner man igen. så jävla högstadie alltså.. fet text, ser fram emot nästa.
du verkar ha en svår uppgift eller hehehe uppväxt alltså!! men du e skön mannen! Vi hörs på msn ikväll
ja canada goose o buffaloskor va dope, även "staffa til book" fick mig tänka: jeflar va coolt! om ja ska försöka va fynding.. fuck it, grymt! missa din gamla, tur att nån uppa den däremot kan ja inte känna igen mig så mkt, mer än hur man sjönk i päronens ögon då. rätta mig om ja har fel, men visst fan måste du bott i stocktown innan du flytta? eller ere bara ja som e mongo o tror att du bor i typ skåne när du bor, här uppe, i civilisationen? ot kanske, grymt skrivet iaf
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Spex: Nja, det är en lite överdriven perception kanske, men det var typ så jag kände när jag kom till det nya stället... (om det är kläderna och stroppstilen du syftar på). Allt beror ju på vart man bor i städerna, oavsett om det är i Örebro(dit jag flyttade) eller i Eskilstuna (där jag bodde innan). Jag flyttade till ett snobbställe i Örebro, och det var stor skillnad mot Eskilstuna.. Det är det som gör skildringarna intressanta tycker jag.. prem: Nja, så jävla stenhård uppväxt kan jag egentligen inte säga att det har varit, har mest gjort en massa dumma saker utan förklaring och varit med om mycket konstiga saker bara. Det kommer mer om det i del 3...
Kan passa på att säga tack till alla andra!
Lyricist
2009-03-17 00:43
Sykt fett! Om inte en av dessa (eller alla delar) blir veckans guldkorn, så vinner realicee lyricismtävlingen. Jag kanske inte får säga så som moderator? Men detta var riktigt bra!
Bra, längtar till del 3.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack tack tack tack!!!!!!!
asfett brödah! haha. allvarligt skitfett :) kommer del 3 hoppas jag ;)
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
som jag kanske sagt innan (minns inte..): du får en att vilja läsa vidare, man får aldrig den där det-här-är-väldigt-bra-men-jag-orkar-ändå-inte-läsa-känslan. det är sällsynt, bra skrivet! :) läser del 3 dirr.
för alla som skolkade blev kallade korkade och jag ville knivhugga min klassföreståndare som ringde min morsa varje gång jag luktade rök som om jag skulle va hög? ... .. .. . - nice Buffaloskor / Canada goose var fett on-point!på grund av det faktumet, så träffa jag ett kompisgäng som byggde ett starkt band och det håller än inga miljonärer, inga fina kläder..men lika värde alla för en, en för alla.. det var vi mot världen, och vi vannn... - Så jävla fett! Du får en svenne att vilja skriva.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Tack bwois!!
Upp!