Johan - Ungdomsminnen pt.2
Det ena leder till det andra; tonåren förändrade mig grannar som tidigare älskade varje gång dom träffade mig valde att vända sig om... när jag försökte hälsa på dom och dom bara nickade, när jag sa: HEjdå och lämnade dom ...så jag började åttan, men det kändes som ettan: hade inte en endaste vän och inget kändes som hemma inga bråk på rasterna och allt var ointressant och det fanns inte en rolig person i min klass för alla som skolkade blev kallade korkade och jag ville knivhugga min klassföreståndare som ringde min morsa varje gång jag luktade rök som om jag skulle va hög? ... .. .. . Det var ett snobbigt område där folk kollade på mig för att min garderob bestod av sportoveraller, istället för: lacoste och Ralph Lauren men jag brydde mig inte om dom korkade spånen: utan sov igenom ytterligare en mattelektion och jag önskade att jag hade haft en autopilot varje gång det var dags för ett prov, för jag visste inte ens hur man "staffa til book" anyways: på rasten så stod skolans ballaste crew i psycho cowboys, hockeyfrillor, Canada gooose en Nokia 3310 i innerfickan och Buffaloskor så dom kunde likna varandra och bli en matchande klon i alla fall samma version av en helt annan person jag hade inte råd att skaffa "nyckeln" till gänget men kan ärligt säga att jag inte brydde mig heller jag hade fullt upp med att försöka bli lycklig istället och det gjorde jag inte genom alla ytliga "vänner" som byggde en fasad av att allting var lyxiga fester när dom var nyktra på helgen och bakade kycklingbaguetter. I en ålder där det är så mycket som händer, I en ålder där faktan är baserad på vad ryktena säger,
på grund av det faktumet, så träffa jag ett kompisgäng som byggde ett starkt band och det håller än inga miljonärer, inga fina kläder..men lika värde alla för en, en för alla.. det var vi mot världen, och vi vannn...
To be continued...
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
|