Gatans poesi
Ch1ll Det var inte meningen att regna på din parad// men ta med dig ett paraply nästa gång du äntrar Sveriges smutsigaste stad// där mitt i trängseln hittar du mig som på axeln bär på stress och hat// spottar på dina skor river bort alla blad på din ros och doppar den i korvspad// du ringer din brud för backupp men jag sliter luren ifrån dig och kallar henne blåval// hjälper till och med din stressade mamma med matkassarna fick numret och gick därifrån råglad// jag är en hjärtlös jävel som beskrivs bäst som att tappa känseln i hjärtat i en småstad//
puttar folk framför tåg enbart för att få ett erkännande av min psykolog att jag är självmordsbenägen// du hittar mig belägen// bakom buskar och snår skjutandes ärtor på folk ja man kan säga att jag har lite respekt för människovärden// lika lite respekt som jag har för Ch1ll i alla lägen// du är inte man nog att battla mig även om du skulle spruta in testestoron i benmärgen// här har du en enkelbiljett hem stick ifrån min stad låt detta bli en läxa nästa gång du inte bekänner färgen//
härligt att se att dina kinder nu blev röda// låt detta bli en läxa nästa gång du går upp mot hungriga snubbar som verbalt kan döda// forsätt gärna skriva poesi jag använder dock min metod som är väl beprövad//
http://www.aktivdemokrati.se/
|