TjippY - Fragmentariska mardrömmar
TjippY Fragmentariska mardrömmar
vers 1
Jag står på en vit platta, mitt i ett svart inte Jag känner att jag infångas av ett främmande, kallt sinne Jag snavar, håller balansen, vill fly från fängelsets käftar Som försöker få mig att ramla ner i helvetets eldar Jag tappar balansen, ramlar ner, ner i oändligheten Jag landar, missar en brinnande påle med nån centimeter Jag tar mig upp på benen, himlen tycks va stjärnklar Men märker att stjärnorna är brinnande spädbarn Jag börjar springa, vet att nåt stort jagar mig Ett gigantiskt monster som enbart vill skada mig Jag snubblar, ramlar, dalar ner i marken Monstret sliter ut min ryggrad och börjar gnaga mig på armen Jag försöker ta mig upp, men spetsas av kniv och lans Jag försöker andas men mina lungor fylls av tio kilo sand Jag tvingas titta in i en spegel där jag ligger fastbunden Tvingas betrakta hur min spegelbild blir halshuggen
Ref x2
Fragmentariska mardrömmar! Drivna av ett psykskratt Är du känslig för vidrigheter är det bäst du flyr snabbt I mina mardrömmar finns inga blommor eller regnbågar Till och med din egen skugga är en hemsk vålnad
vers 2
Jag ser hur ett avhugget huvud blir antastat Av små barn med färglösa ansikten som kräks upp daggmaskar Döda människor som rycker i spasmer täcker mitt synfält Snart dyker det upp en spindel i sizen av ett rymdskepp Jag känner hur mitt hjärta är infekterat av likmaskar Sen hur jag snavar och slår huvudet i en spikmatta Plötsligt står jag i en mörklagd kyrka utan tak Himlen är blodröd och jag hoppas att detta slutar snart Jag märker att framför mig står en vittrande gravsten Den spricker upp och en blodig hand greppar mitt smalben Allt blir ännu mörkare och plötsligt kommer Döden fram Han höjer sin lie och hugger av min högerarm Jag skriker så högt jag kan, och plötsligt smäller åskan Min röst försvinner och jag känner hur tänder lossnar Jag ramlar ihop igen, blir strupen av Dödens händer Jag får inte längre luft och känner hur mina ögon smälter
Ref x2
Fragmentariska mardrömmar! Drivna av ett psykskratt Är du känslig för vidrigheter är det bäst du flyr snabbt I mina mardrömmar finns inga blommor eller regnbågar Till och med din egen skugga är en hemsk vålnad
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
|