TjippY - Dammskalle (Vers I)
Första lilla smakprovet från min kommande EP, "Hjärndöda tracks". Svårt att beskriva temat i denna, men se det som "negativt gnäll på ett skumt och mysko sätt", eller nåt sånt. Aja, här är första versen från Dammskalle.
--------------------------------------------------------------
Jag dissas av hela världen och Gud hatar mig Och jag hatar han tillbaks eftersom han skapat mig Men kan någon svara mig om dom hade orkat vara mig För allvarligt talat kompis hade du klarat dig? Min hjärna känns så trög, måste ladda batteri’na Mina hjärnhalvor känns som Israel och Palestina Inte klarar jag skolan heller, jag är för dum för matte För dum för samhäll, för dum allmänt, helt dum i skallen Dummast i hela landet, lär inte få nån utbildning Men slutar inte dryga förrän nederlaget är slutgiltigt Men kommer låtsas som det regnar när det väl smäller Och texten är bra för å komma från nån utan hjärnceller Jag ska skaffa järntänder för å att kunna säga hårda ord Och skulle fan inte tveka om jag kunde spränga våran jord Tänkte låna lite blod – från dig om det går bra Men du får tillbaks det när jag är klar med det, såklart
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
|