VH - Untitled
Aiight, gjorde tidigare en vers som var sjöinspirerad. Nu har jag lagt in två till verser, som kanske inte är lika sjöinriktade som den första, men här kommer iaf alla tre verser, har inte kommit på någon skoen reff än, men tyck till!
det skulle vara vi, Vi två i båten, runt jordens alla hörn skulle vaka över dig, som om jag var en havsörn skulle se naturen i Galicien, och senare Tunisien bara åka runt och kanske aldrig se is igen om det kom ett isflak skulle vi åka över det för vi siktade högt, vi två och ödet vi skulle ta stormar med harmoni, ingen ironi vi kände oss säkra så länge det var vi
Det skulle vara vi, men nu har min båt kappsejsat En vindpust från din mun: fick mig att falla platt Jag gick på grund; kölen gick av, du var min navigatör leddes ut på villovägar, är ofullständig, utanför (utan för) med en akter, liggandes i vattnet; på väg att sjunka jag håller på att drunkna, du ville inte ens få det att funka ibland hade vi det fantastikskt som en fet slör med spinnacker nu är du alltid frånvarande, vi som inte skulle gå av för hackor kommer ihåg dina tackord, när jag tog upp dig till toppen från botten; jag hissade dig som ett segel upp i masten sedan var du som en vädergud; begärde en stor våg som slog mig av min båt, du skratta och sa: man överbord ligger kvar och simmar, försöker andas men får kväljningar kallsupar och bommar i huvet, får sådana känningar är helt nedfrusen, ligger och väntar på min sjöjungfru som kan få mig att känna mig hel, alltså inte itu
Det skulle vara vi, men.. nu är jag helt ensam.. på Atlanten utan båt åror eller segel det är som att ha ett hus utan trä sten eller tegel Du vände kappan efter vinden, var helt oförutsägbar du sa att jag var som ett roder på båten, oersättbar Du var en vindby och stiltje på en och samma gång i kontrast med dig själv; du var madrass och betong mjuk och lättfotad; fast ändå hård som en stång jag mår så illa, har jag vart på havet i hård sjögång?
MVH VH
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|