Qruu - 54/100
När jag står på den högsta kullen och är mottaglig Betraktar jag min utsikt och planerar så storskaligt Det vill säga: Kopplar bort från klappjakten Vandrar ner mot öken och klunkar i mig saltvatten… För man känner ju alltid mera smärta Desto mer som är överträffat Desto mer som man gör det rätta
Allt är mer paradoxalt än innan Och saltvattnet, fan vad det smakar illa… Men hej du… Just du….
Vad gör du den dagen då allt som ansågs syniskt blivit sanning Och vore du ens nära på samma person, Med en cyklisk tidsuppfattning? När man är en sliten gamling, med antingen dödsångest Eller en känsla av fullbordan inbyggd i bröstkorgen Kan man då se vad som spelade någon roll, egentligen! Vem var vem, vad hände sen, är det nu för längesen … Vad är då viktigt att minnas? Vad finns det att finna förutom tomhet och tidlöshet? När något är utblommat… det liv man levt…
Hmm… börjar bli krampaktig av saltvattnet.
En gång i tiden brukade man spara på glansbilder Nu är man van med att allt försvinner Falskt smicker rakt upp i ansiktet Samlar minnen för de tynar bort utan förvaring Suckande drar jag mig ur leken som man med enkelhet kan tåla Ständigt kär i hämndbegär, men väljer att förlåta… Vi lever ständigt med förgänglighet, vill frossa i ära Det gör ont att göra rätt… Och jag… Jag offrar mig gärna.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|