Någon sorts text - in Swedish.
Aiit, efter att ha läst ("för mkt") texter här, på svenska, så bestämde jag mig att göra något jag inte gjort på åår.. :
att skriva en text (visserligen snabbt, men still) på svenska.
Inget allvarligt, seriöst.. la inte ner mkt tid alls faktiskt, men en snabb "session"-aktig grej, kul me kommentarer o kritik men inget språk jag tänker satsa på ;) yameean?.. check it;
Är inte rik; har inte pengar som gräs// - Men jag bränner pengar på gräs, och bränner mitt gräs// Du vet, stället där jag är ifrån, inträffar det massa bråk// Och tills bängen anländer händer ett och annat rån// Så, göm cashen i strumpan, och en kniv i fickan// Inte ens i akvarium här finner du fina fiskar//… Det kanske ser ut som lugnaste vatten, men fullt av fula fiskar// - och jag menar inte dom som brukar simma//… Jag talar om dom som brukar rizla, missbrukar spliffar// Och brukar skjuta, roar sig med att få folk som du springa - // … Där ”polis, polis, potatisgris”// … Inte längre rör sig om något dagiskiv// Räkna aldrig med stans polis//, Utan backup får du klara dig själv, vanligtvis// … Och jag vill inte tala rasistiskt//, Men är du blond här bör du vara försiktig// Tyck det är konstigt; det kan låta orimligt// Men du blir åtminstone rånad på riktigt//
Vill du inte gå på krigsstigen, på långa vägar// Så råder jag dig att inte komma nära//… Men trotsar du mig, och korsar gränser i alla fall//… - Pistolknall och du faller på plats – ”knall och fall”//
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
|