ännu mer moralkakor till er, dåligt samvete på silverfat
vissa kallar det en gåva men jag ser det som ett faktum du tackade aldrig nej för det var aldrig någon som fråga ingen negativ syn på livet, bara aldrig förstått mig på de människor som vägrar ge rum för tvivel materiella ting och information som ständigt väller in och vi uppmanas att undvika att bli mellanting i ett pengastint samhälle där vi rättas i leden din eller min verklighet? jo tack, jag väljer min
man kan undra… om det är vår livsåskådning som styr vårt levnadssätt, eller vårt levnadssätt som styr vår livsåskådning men stannar alltid vid samma jävla höna och samma jävla ägg
vissa undrar varför jag ens funderar på det, kallar mig idiot det är väl en kombination av båda, svarar du och nickar klokt och det är väl det som är det värsta ingen ärlig kamp, inget i vår värld är sant, bara man tar ett steg åt sidan och ser det från en annan vinkel inget går att fastslå, allting blir som alla vill det
jag tror jag avstår om du inte ger mig något att ta på
är det tv-spelen, nannyprogrammen, vapenlagarna, politikerna, dagisfröknarna eller vem är det som gör fel? eller är vi människor bara helt destruktiva?
vi köper inte längre enstaka saker, vi köper hela paketet och sätter prislappar på själar men vägrar se oss i spegeln de utnyttjar grundpelarna i våra liv åt att tjäna pengar och i vårt undermedvetna blundar vi för helheten vi tror musklerna kommer på köpet när vi köper parfymen ingen plingar på min dörr och ändå har jag köpt gevaliakaffe
så omedvetna sammankopplingar att vi inte reflekterar över det dom säger åt oss "ut och leta dyra superheta prylar" du tror du har kontroll… men du är redan sen med hyran för att du vill le på ytan med din vita inredning och skådespelet för dina grannar om dina lydiga barn och hd-teven som samlar damm men som var dyr som fan men frågan e när vi låter dessa saker stå i zenit om vi inte mest betraktar livet men låter det passera
är inte vänster, höger, mitten, inte insatt i politik skriver bara om saker jag ser i min vardag om livet, vrede och avsmak för alla som inte lever etiskt försvarbart inklusive mig själv men glöm inte att det aldrig är förbjudet att skrika på hjälp
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|