till mamma Allt för många gånger har de gått snettEn oplanerad händelse som inte blivit rätt Minns när man var liten allt som har häntFörsta jävla gången var jag inte mer än fem Som jag sattes runt bordet och stämningen var spändJag växte upp de blev ju bara värre så jag sattes i ett hem Ute på landet med kossor och hundar Trivdes ett tag så tänkte de får funka Tiden gick snabbt och den nådde tio månader Planerades ett möte där jag brast ut i tårar ´bre Jag klara inte mera jag ville till min familjGosa med min mamma fast jag ställt till De skedde en förändring och jag fick komma hemDenna lilla kille fick livslust igen Han skulle ju få komma tillbaks till sin morAllt skulle bli bra nu han lova och han svor ’ref...Saker och ting som jag skulle vilja ändra Hade då tid varit nu tid skulle de aldrig händaDe här är nostalgi av en händelse i mitt livDu finns för mig och jag dör för ditt mod Allt vi gått igenom Rose-marie FloodIstället för att inse var jag tvungen att vända Men hur som helst är du den ända jag älskar Åren har gått och visst har man blivit äldreProblem är en fiende som jag hellre vill va vän med Allt eftersom jag fick komma hem efter första hemmetFick jag ett bakslag och fick lida hela smällen Tillbaks på kontoret runt de runda bordet och leta nya ställenKlappat och klart jag kunde inte fatta Dom hade enats om att jag skulle bo hos min pappa Pressad under bordet jag hade tappat modet Jag ville inget mer jag hade losat orden Men de får räcka ville prata mer om gubben För i mitt fall då fick alltid någon annan ta skulden Gick vidare i livet och flytta där ifrån Allt som redan hänt hade satt sina spårTillbaka till bordet och samma sak igenDe måste bli ett slut nu vill bara känna tryggheten ´ref..Saker och ting som jag skulle vilja ändra Hade då tid varit nu tid skulle de aldrig händaDe här är nostalgi av en händelse i mitt livDu finns för mig och jag dör för ditt mod Allt vi gått igenom Rose-marie FloodIstället för att inse var jag tvungen att vända Men hur som helst är du den ända jag älskar Tiden är förändrad och jag har tagit chansen Visat mina framsteg och lyssnat på dom som fanns där De här var många år sen men de finns alltid kvarDjupa spår i hjärtat för de som hänt i mina dar När jag tänker tillbaks på allt som jag sagt Får jag dåligt samvete och allt blir helt svart Men jag höjer nu handen och visar vita flagganDe är fred i mitt liv och jag går bara rakt fram ´ref..