Qruu - 47/100
Sitter i vårt badrum, bara tittar på vår tvättmaskin börjar inse att jag borde finna någon terapi Har inte svårt med empati… men här i detta liv Så är det just nu så jävla oklart hur det ska bli Jag vet, jag skriver av mig, så det lättar för stunden men egentligen så har jag svårt att känna mig munter Ställer mig i duschen och tvättar av mig smutsen det börjar växa ångest ur väggarna i rummet Jag längtar efter lusten, att återvända Och lämnar tårar fällda där jag gråter ensam Klart man undrar, varför måste det vara så mycket Hur kommer det att gå, säg mig klarar jag trycket Jag hänger upp byket, så det kommer att torka Torkar mina tårar, för nu… måste jag orka Tömmer bykkorgen, sätter på en till maskin Huset det är rent och fint, själv så är jag instabil Tankarna skenar, hela skallen snurrar Ibland så känns motgångarna ju allt för tunga Slår knogen blodig i det kaklade golvet Men tar mig i kragen och skrapar bort ångest för…
Steg för steg tar jag mig igenom det Det som jag lever med (Livet är orättvist, men vi ska le igen)
Ligger i vår soffa, bara glor ner på vår matta Försöker läsa lite, men orden vägrar fastna Tror det var ett tag sen jag tog hand om mig själv Nu kan jag vara efterklok när skadan är skedd Jag stapplar upp för att se nåt kul på youtube Men kan inte slita tanken från min fru på sjukhus Hur mår den här personen, hur går operationen Jag trodde att vi redan sett den svåraste perioden Kanske kommer det alltid mer, någonting alltid ske Jag vill inte veta hur långt man kan falla ner Samlar mina sinnen, lyfter blicken rån mattan Nu har nog vissa av oss allt för mycket att fatta Så otroligt tacksam och beredd att lära När vi nu faktiskt inte lever i de bästa av världar jag blickar ut och ser nåt mörkt vid horisonten men börjar härdas och är inte rädd för det som kommer så…
Steg för steg tar jag mig igenom det Det som jag lever med.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|