Höstblues.. /Ranch
så är det höst ännu ett år, mörkret tränger sig på och abstrakta texter får förklara hur jag egentligen mår löven faller överallt, jag pulsar fram bland blaskiga färger solen skiner någon annanstans men jag är fast här i Sverige
regniga dagar får en att längta tillbaka inte meningen att bli sentimental men det känns inte bra för vädret speglar mitt humör och det spelar ingen roll om jag lever eller dör
skriver mina texter för de vänner jag träffar för sällan så dom förstår att hur man än gör kommer saker emellan allting blir komplicerat… och ingenting slår ut riktigt som vi velat
man blir trött på att aldrig ha pengar att vänta på att allting ska stämma och vägrar se det faktum att man kanske får vänta… ideal krockar med spegelbilden, läxorna med teveflimret och du ler mot världen fast du vill ge den fingret
en ung tjej sitter och röker i fönstret och söker ett mönster bland relationer till höger och vänster som glöder i bröstet nu tar vissa av dom slut medan andra tar fart tillsammans med löften om att aldrig nånsin falla tillbaks i samma gamla vanor, fastna framför maskinen som gör att vi vägrar tänka i andra banor
det är samma sak från förorten till innerstan där snedvridna ideal höjs upp på piedestal men utan att de flesta av oss tänker så långt och utan ljus under dagen, ja då säger det stopp
för dom där kilona runt höften som vi glatt bortsåg från i sommartider se på oss nu, som vi lider
men håll dig på banan, sommarn kommer tillbaka…
även om det är så jävla kallt att man får ont i tinningarna av att bita ihop även om dom proppsar på dig det attraktiva lattelivet och att du ska konsumera mera för att ”ladda dina batterier”
även om vissa inte hört talas om ordet kärlek och knappast heller hört om något politiskt rävspel
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|