Qruu - 45/100
Vad väntar du på, ännu ett nästa tåg På att det äntligen går så jag äntligen får Ett åk dit jag vill, från en tår på min kind Till att låtarna spinner i natten till dansen Till adrenalinet, skrattet och skriket Den fuckade halsen, jag tackar för allting går utför en drink Nu har huvudet mitt lite svårt att va still Ingenting fokuseras, men vet att jag lever Rimmen forceras, allt absorberas Jag pratar en stund med min bordskamrat Och börjar tro att jag skall åka hem igen, tackar för mig Det var trevligt att rappa sin grej Kanske skaffa sig en, ny kontakt eller två Känner hur takterna slår i min puls Just då jag går runt på gatan med fristil i skallen Skriver i sanden, tänker väl aldrig Lämna nåt andligt, en lovande blandning förnuft och känsla i en gunging stämning På nåt flummigt ställe, ya det tänder mitt hopp Då är läget väl soft Så nu sätter jag av, jag var dålig då Men är bättre idag så nu vänder vi blad Det bästa jag har är mina älskade barn Så bara… och endast just för att vara Mig själv just den som älskar just dem allra mest ska jag skapa Nåt vidare, finare, något att visa dem Beskrivande och fint även i tider av lidande Mitt liv med dem, ja det skapar en djuphet Kanske att du vet, jag visste inte innan Jag fick barn med den kvinnan jag kallar min fru Sjukt hur allting är nu, vi är ännu tillsammans Kämpar och vandrar, flämtar och klamrar oss fast vid de chanser som fås Har det svårt, med cancer och så…
Jag tänker, ja jag tänker väl för mycket nu Bli sliten i stycken nu det känns som Det går ner här Jag tänker, men jag tänker ju i sömnen Allt är lögner här i feberdrömmen Allt längre ner, ner… Jag tänker, ja jag tänker, vaknar upp Vill ta det lugnt, är det för sent, är det för sent, är det för sent nu…
Nästa dag, då är det nästan samma sak Men inget tåg som går så jag stannar kvar Vid vad jag har jag får vara förnöjsam Det är ju ändå inte som att börja från början För långt har jag gått och långt är jag kommen Även om jag kanske blir knockad av ångest Ledsamt att söka jobb som inte finns Ingenting på min sökning, blir bitter visst Men försöker, blöder mentalt Motgångar på alla möjliga plan Alltid söker jag svar i det öde jag har Trött på att va trött nu Att alltid måsta stå stilla om jag inte går mot rött ljus Visst jag kan softa i skiten ibland Bada i problem, jag kan fly med musiken från allt Poesin sätter min tid i brand Mitt bland allt finner jag… ingenting nytt Ger aldrig någonsin upp, men är bitter och tyngd
Jag tänker, ja jag tänker väl för mycket nu Blir sliten i stycken nu, men svarar på tal: Jag har inget val.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|