Andra Sidan - Ur vår synvinkel [TjippY's vers & reff]
Tjuuh, ny text från mig igen. Som vanligt lär jag få vänta i några sekel på jokern innan han skriver färdigt sin vers, men förhoppningsvis blir låten klar snart. Kommentera konstruktivt nu. Peyz! /TjippY
Jag har alltid stått i bakgrunden, led utav avund men Nu är jag ständigt på väg ner i avgrunden Jag har aldrig fått en chans att visa vem jag e Så nu tappar jag fotfästet vid avgrunden och faller ända ner Jag vill kunna ändra det, men jag tappar hoppet Jag har tvångsmatats av hat, därför jag rappar om det Jag går emot strömmen – i ett vattenfall Jag jagar drömmen – efter rappens kall Men drömmen är snabbare än jag, försöker hinna ikapp Men jag har för mycket häng så jag kan inte springa lika snabbt Drömmen är en kapplöpare, jag är en latmask Jag är en tomhänt skattsökare, och livet är en dragkamp Motgång efter motgång, hur mycket ska man ta? Livet är helt misslyckat, eller är det bara jag? Bara jag som lämnats ensam fast i ångest Begraver mina känslor, men känslorna är zombies
Ref x2
Vi är märkta och skadade av känsler som skapats Vi är fyllda av ärr men våra sår syns inte Vi har inte haft det lätt och det är därför vi hatar Välkommen in i livet ur vår synvinkel
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
|