Proclaimer - förvirrad i storstan(historia) Hej, lägger aldrig upp texter här men skrev en text till ett beat, var meningen att jag skulle spela in den, men den blev inte så bra? det får ni avgöra, anyway så postar jag den här så jag kan plocka den om jag skulle ångra mig, vidareutveckla den å spela in den, VERS1Jag ska berätta om en grabb med en annorlunda uppväxtvill att världen ska fatta vad som händer Runt osssluta sitta där hemma, tro att livet är en dansallt kan gå åt pipan å ingenting blir likadantNiklas är inte som vaanliga pojkarHan har det skitbra men hans dagsmat är slagsmålstark somfan, men det är inte hans stridSå han packar resväskan å börjar tänka:viljan den är stark, han vill ta sig därifrånHan har förstått att han inte kan stå där å titta på...medan de slåss medan de försöker...han vill glomma och vill att det går över Utan någon som helst förståelse för omvärldenSätter sig på tåge Har nu framför sig en lång färdVad ska han ta sig till, vad ska han ta sig till för värld?vill ha förståelse för dom å ge Hat å mycket kärlekNiklas e som andra söker meningen med livetkan nog överleva det Måste ta sig från skiten...Han är trött på att alltid stå sist i könSå jävla trött på att va den som inte hörs--refVERS2Han har nu kommit en bit ifrån sin stadKlumpen i magen den har släppt snartSnart är han framme till sin destinationTill en stor stad där ingen tar sig tonMen Utan sin mobil eller pengar till matSå förutsättningslöst men han tänker rätt smartHan vet exakt vad han vill ha å inte haDet här kommer vara det liv han har valtTåget bromsar in och folk börjar gå avNu är han 16 bast och helt själv i stora stanHan hoppar på första bästa buss till nån ortVet inte riktigt vart han ska man allt är så stortSå han börjar tänka: dehär e ny startNu kan man rensa sina tankar och fokuseraVafan, han e ung har hela livet framför sigAllt kan bara bli soft kommer bli mycke starkareMen hemma i hans småstad, växer en oroVarför stack han iväg? Klart det ger konsekvenser...Poliser...dom letar...har ingenting att gå påEn ung grabb som rymmit bort, i tidningen det står så-refVERS3Han kliver av bussen en majestätisk syndet är miljonprogrammet som har packat in bynDet här är vad man kan kalla ett ghetto Fritt från lagar å skit som tolkas som prettoHan är vilsen men känner att det är spännandeDen typen av område är helt främmandeFör honom som ändå är ganska ungNaiv somfan å därför känner han sig lugnNu börjar det bli mörkt och dag blir till natt vet inte vart han ska och har en ryggsäck att bära på...han slår sig ner i en stor parkPå en parkbänk, lägger sig ner å somnarEtt stort gäng går förbi där han liggerDe börjar sparka på hans kropp och tinningen sprickerHan kunde dö på ett bättre sättEller så kunde han helt enkelt åkt tillbaka hem-ref