Rain - Skidsemestern (Storytelling)
Jag och min fru for till alperna på våran första skidsemester Hon hade packat allting, jag hade bara sett till att spriten räcker för min idé var att sitta i baren och beställa en nubbe till medan hon ville att vi skulle begå kollektivt självmord i en puckelpist
och eftersom jag aldrig någonsin vunnit någon argumentation stod jag och undrade i liften om jag någonsin älskat hon hon bara skratta åt mig och sa att jag måste komma över min rädsla där jag stod på mina bara knän och bad om att få ta ut skillsmässa
Här fanns ingen tid för manlighet, jag tänkte inte spela häftig för jag hade hellre försökt strypa en livs levande yeti än att åka i den här backen, som de kallade för dödsstupet fastän min fru stod och fråga om jag haft ett hemligt könsbyte
Men jag bestämde mig för att åka, fast på att överleva har jag ingen chans men det kan inte vara värre än att se mer på min frus taskiga kyckling dans Så jag störta ner för stupet, skriker vilt, orolig för att snart bryter jag nacken innan jag insåg att åkturen inte är speciellt lång nedför barnbacken
facebook.com/idiomatisk - fan page
|