Qruu - 36/100
Det funkar inte att säga något kategoriskt och allmängiltigt meningsfullt Det bara ter sig dumt vi behöver en kontext och inse att allting är komplext En sedelbunt, en insikt, ett erkännande, ett otroligt letande Vi har olika strävanden, vi tror på den del av dem I den värld vi lever, söker verkligheten Vi söker vad vi flyr borde gräva där vi står om vi så gärna vill förstå Så för mig är evighetsfrågor meningslösa som sådana men de ger upphov till de mer meningsfullare frågorna Filosofin ger inte svar på livets mening, men är ändå en viktig skatt Livsåskådning är något vitalt, men inte som sådant filosofiskt intressant Jag slår ett slag ut ur den akademiska världen, nu tar vi det framåt Fuck vetenskapens utomvetenskapliga anspråk! Vi kan inte reduceras till det fysiologiska, herre min skapare... Vi är trots allt sist och slutligen bland de socialaste av varelser Ta det här, om jag blir kär händer det säkert någonting neurologiskt Men att bli kär betyder inte detta för mig som människa så då kan du väl förstå mig Jag fortsätter gnälla på rådande attityder av naturvetenskapliga vindar Som varken kan beröra oförklarliga vibbar eller vår moraliska vilja
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|