Qruu - 35/100
Sladdar, lådor, tidningar, frågor och griniga svar Snabbknull, nattsudd, drömrik trots sömnbrist Förseningar, uteblivningar, genomlyssningar Avgifter till föreningar, grinigt egotrippande Högtalarna pumpar revolution Musik, världens bästa metod när känslan är stor Ryggsäcken väntar på skolan Nya sneakers blir gamla så jag skiner med annat Mickstativ, puffskydd På betryggat avstånd från grupptryck Munskydd, plasthandskar och sterila sprutor Den konkreta välfärden som skänker mervärde Hälsovådligt smärtstillande, hjärtflimmrande Bloduttunningsmedel, i dagsalen en stund vid teven Skymtar vem som är kung på scenen Undermedvetenheten, romaner i bokhyllan En lättnadens suck, andas ut motvindar Nytt nummer ute, chefernas fallskärmar Otrygg pension, byggnader brandhärjas Pappershögar, penga-ångest, gireringar Kritisk samhällsöga, men här har kampen dödats Griniga svar, kliande på pungen, sanna ikoner Hjärtstopp på min laptop, hip-hop snack om pistoler Maktkamp, grabbsnack, jag har pantsatt min framgång Av den klassiska typen, bara andas och flyter Skvallerblaskor, allmanackor, strumpor, bokmärken Inga ess i skortärmen, men rim efter rim Sådära simsalabim
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|