Lyricist
2008-09-03 15:24
Fegon - raserad jävla tillvaro
jag börjar min dag genom att blicka tillbaka tömd... kan inte ens hitta de minnen man saknar barndomshem, sorger, gamla vänner, förlorad kärlek, lycka, uppväxt och allt jag känner är tomhet... jag är verkligen vilsen i tankar... mina album är fyllda men bilderna blanka, minnerna svarta... jag skulle formas till någon? och det blev... ja, om jag bara skulle komma ihåg nåt. Allt jag vet är att jag har blivit till Dagens Fredrik med det enda kännbara minnet - vad jag heter. Min tillvaro börjar, när dagarna startar och känslan föds, av att jag hatar att vakna med att blicka tillbaka, vilja få sakna och sedan sitta vid datan i flera timmar och dagar. Det finns ingenting framför, inget hopp... inga drömmar och vem vågar att önska sig något man kommer att glömma? Dagen är tom, fullständigt tom, och jag väntar på natten då jag somnar av rädslan att alltid vara ensam och skamsen. Men på morgon är ändå allting...svart igen och den tomma dagen... har aldrig hänt. Jag känner mig så låg, men dagen kanske ställer mig på tå? för tillvaron är bättre än imorgon, dock sämre än igår. ... det finns en dröm att vinna, det finns en lust att finna dock en förlust att tvingas glömma allt man börjat bilda. Glöden har slocknat och jag möter en avliden framtid... ...tillvaron är krossad men hopplösheten skadar sig aldrig. Vill klara mig själv, lägger tankar i text och ska samla krafter men vaknar av fyllda häften.... av blanka papper... jag tappar allting. Värdelösa dagar, döda drömmar...saknaden stavar sig själv medan längtan är en väntan på att få hata att vakna... igen. En hemsk tid av dödfödda försök - och ska jag sätta fingret på känslan ... Så, jag har inget att minnas, ingen att vara och finns inget att vänta. Jag påminns om att vara en dålig bror, en dålig son... en dålig vän lever ett dåligt liv och det låter hemskt... att jag känner mig dålig själv. Vill ha något att sakna! vill ha någon att vara... jag vill vara till tjänst. Jag vill vara mig själv, väck mig till liv... när jag inte klarar det själv ! Jag vill ha något att minnas, jag vill känna en lust, jag vill känna ett hopp vill kunna drömma igen, vill önska... jag vill kunna längta till nåt' Just nu lever jag ett liv där jag slösar på lånad tid snälla, hjälp mig... väck mig när jag somnar till. Jag vill inte hata att vakna, jag vill inte hata att vakna Väck mina minnen, min längtan... jag vill ha en saknad tillbaka....
Min tillvaro börjar, när dagarna startar och känslan föds, av att jag hatar att vakna med att blicka tillbaka, vilja få sakna och sedan sitta vid datan i flera timmar och dagar. Utmärkt flyt på raderna.
Jag känner mig så låg, men dagen kanske ställer mig på tå? för tillvaron är bättre än imorgon, dock sämre än igår.I detta utdrag, not so much.
Om man bortser från vissa ojämna (läs: för långa) rader som ger ett slags oflyt i texten så är det en riktigt bra text.
Drugs, -cheaper than plane tickets.
Helt fantastiskt...
Cause I done mastered my high, you out your mind tripping
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men att kunna få ner en sån här mängd välskriven text är helt grymt! Återkommer senare!
Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment
det var väl alright, men när jag kommer tillbaks efter hundra år vill jag se fegon i toppform, puss förresten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2008-09-05 07:18
Jag tackar oerhört mycket. Tack, tack, tack ! (nu blev det inte oerhört mycket... men ändå)
Lyricist
2008-09-06 15:21
Lyricist
2008-09-10 01:07
Lyricist
2008-09-20 10:47
Du är ju jävligt bra, har alltid varit jävligt bra..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En helt klart bra text som hade både dalar och toppar..
Hej jag heter Fredrik och kan relatera till hela texten, öde eller slump?Jag påminns om att vara en dålig bror, en dålig son... en dålig vän lever ett dåligt liv och det låter hemskt... att jag känner mig dålig själv. Vill ha något att sakna! vill ha någon att vara... jag vill vara till tjänst. Jag vill vara mig själv, väck mig till liv... när jag inte klarar det själv ! Jag vill ha något att minnas, jag vill känna en lust, jag vill känna ett hopp vill kunna drömma igen, vill önska... jag vill kunna längta till nåt Bästa!
Lyricist
2008-09-26 13:29
Lyricist
2008-11-01 18:21
kan passa på att tillägga att den växte och blev bättre när jag läste den nu, andra gången..
Lyricist
2010-09-01 01:40
snubblade över detta och vägrar vara den som är den som inte tackar sitt hjärtligaste. Tusen tack
Grymt bra text! Härligt att du kommenterade denna såhär ett par dagar senare så jag inte missade denna! Tack!
"Dansgolvet Är Till För De Som inte Har Råd Att Stå I Baren"
Lyricist
2010-10-23 02:24