Vardagsskildringar Förändrar sitationen med ett öga för ett ögaför ett nytt försöka det kan jag nämligen behövaoch jag Skildra verkligheten med tro & hoppJag kommer sakna dig tills dagen mitt hjärta säger stoppJag pesimist, sliten, arg & dysterBrusten, ilsken, nedvärderad, falsk och stridslystenMen vad jag än nu är så finns du kvar i migDu är nämligen min andra sida, jag har inom migså jag Dränker min sorg i ett hav utan bottenBehöver någon som kan hjälpa mig upp till toppentar ett steg upp för trappan, du var min ledstångvi skrattar glatt i värmen och tittar på en solnedgångJag gråter bläck på papper, för att slippa lidaDu var 2 personer, jag älskade din ena sidaAllt var varmt, men jag börjar att bli kall nuJag sjunker ner på botten och tar en kallsupOch sörjer allt mellan oss när versen är slutLabyrinten går rakt fram men jag hittar inte utDu och jag gick från plural till singularStabil livssituation men försöker finna svarmina handlingar har inte allit vart dom bästamen bara att se framåt och vänta på nästavärt att testa, ge en chans och iallafall börjaska dra mig i kragen som visade sig va en luvtröja
och jag Skildra verkligheten med tro & hoppJag kommer sakna dig tills dagen mitt hjärta säger stopp
Jag pesimist, sliten, arg & dysterBrusten, ilsken, nedvärderad, falsk och stridslysten