Qruu - 33/100
En dunkel smärta som gnagar, under huvudvärksdagar Från första handtaget, till sista godnattsagan Och man beklagar och beklagar sig, delvis med rätta Om man först ser orden i sin kontext blir de sedan perfekta Man vill att den ska lätta och allt får en bismak Som vore berättigad att bli lack för en skitsak Gör vad som måste göras, varken mer eller mindre Eller snarare försöker, men man lever så dimmigt Så jag undrar vad det innebär att säga att livet är fint För liksom… inte bara försvinner all skit Det finns inte alltid bara frid, jag känner frustration Som hon på sin parkbänken, som han på sin kungatron Tar mig en dunderdos värkmedicin mot min princip Får sådan frid av mitt knark, kan läsa tidningen skarpt Nu ljuger de inte, men informationen är bristfällig Och folk låter sig matas med en okritisk inställning Så mycket som tål understrykas För mycket lär ju överstrykas En hel massa fastnar under ytan Önskar att vi alla kunde dyka Fortsätter gnälla för jag har ont igen fastän jag klarar mig väl Så tack och godnatt, sista sagan är läst
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|